Kære Niels, |
SEO er en længere strategi, hvor effekten først kommer meget senere. For at SEO skal give noget, så er det ongoing arbejde i min. 6 mdr. (læs: stort set hele tiden). Der findes ingen kvikfix til SEO - det er hårdt arbejde.
Adwords er lidt det samme som at have en annonce i den lokal avis e.lign. Du skal ikke vente på at effekten af dit arbejde bærer frugt. Der er selvfølgelig også noget arbejde med Adwords, som også skal vedligeholdes og analyseres på hele tiden.
Jeg ville helt sikkert lægge størst delen at mine penge i Adwords (lead-generering) og så arbejde med SEO-sideløbende.
For at dit Adwords-bureau kan performe, skal du også investere i dem. Alt efter hvilken branche man er i, så kommer man ikke særlig langt med få tusinde kroner.
Min erfaring med Adwords er, at det ikke er nok blot at skrue budgettet op hos Google. Jeg har fået mere ud af at putte flere penge i mit Adwors-bureau, så de kun bruge mere tid på at optimere annoncerne. Har givet frugt hver eneste gang. Dette forudsætter selvfølgelig, at det er nogle dygtige Adwords-folk, som du har med om bord.