Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emballageafgift til Skat ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Nu har jeg læst om mange, som henter/importerer sin emballage fra udland ( China, Polen... )

Jeg overvejer selv, at købe min emballage ( Papkasser ) i Tyskland. Betyder det, at jeg skal selv betale afgift til Skat?

Er der en maximumgrænse for afgift - fritagelse?  Er der nogen AMINO, som gør det på den måde ?

Tak for hjælpen!Cool

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilken type emballage det er - Fx skal man betale afgift af plastikposer, hvis du importerer for mere end et bestemt beløb - jeg mener, det er over 5000 om året, er ikke sikker. Men det kommer altså an på, hvilke materialer der er brugt, om det er "engangs"-emballage som fx til forsendelse osv. Henter du det uden for eu er reglerne anderledes.

Det du skal tænke på i forhold til emballage er, at det fylder som regel temmelig meget og fragten derfor nemt kan ryge meget i vejret, hvis du ikke skal bruge så store mængder igen. Hvis det fx er boblekuverter skal du købe temmelig mange paller, før det kan betale sig, da fragten ellers overstiger varens pris. Endvidere sælger de fleste fabrikker kun gennem deres danske forhandlere, hvis det er til dk, og ikke direkte til forbrugeren, men det kan selvfølgelig være, du kan finde en tysk forhandler som er billigere, det ved jeg ikke.

Prøv at gå på forbrugerrådets hjemmeside, SKATs hjemmeside eller søg på emballage afgift på google, så finder du de nærmere regler, også for hvordan afgiften beregnes.

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 Jeg køber selv ca. halvdelen af min papemballage i England og mig bekendt er der ikke nogen afgift på papkasser fra andre EU lande. For mig kan det primært betale sig i mindre antal (<1000 stk.) og for kasser i standardmål (fragt medregnet).

Mvh,
Ole Pedersen

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de svar. Men jeg tror stadig, at man skal betale emballageafgift til Skat, uanset om det er EU land eller ikke. Det er jo ikke told, vi snakker om - men "vægtafgift" af varerne, som bruges i Danmark - det gælder også plastikposer, biler og tusind andere ting.

Mange hilser !

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt google har givet svaret. Udover enkelte specifikke ting som papir- og plastposer, engangsbestik (!?!) m.v. er der kun emballageafgift på emballage under 20L og som pakkes med en af flg. ting:
Emballager omfattet af den vægtbaserede emballageafgift1)
Emballager indeholdende følgende varer

- Vand, mineralvand, limonade og andre varer, som er uden kulsyre, samt saft, most og koncentrater
- Eddike og spiseolier
- Denatureret sprit, f.eks. husholdningssprit
- Sæbe-, vaske, rengørings- og rensemidler, pudse-, poler- og skuremidler mv.
- Smøreolier, hydraulikolier og lign., smøremidler mv. samt mineralolieafgiftspligtige varer
- Bekæmpelsesmidler
- Maling, lakker, farvestof, kit- og spartelmasse mv.
- Parfumevarer, kosmetik og toiletmidler mv.
- Kølervæske til motorer og sprinklervæske
- Kemiske stoffer og produkter, som er klassificerede som farlige eller som opfylder farlighedskriterierne (bortset fra visse genpåfyldelige trykbeholdere)
- Mælk og mejeriprodukter, dog ikke flydende sød-, let-, skummet- og kærnemælk
- Margarine mv. samt smørbare produkter bestående af en blanding af mælkefedt og vegetabilske fedtstof
- Hunde- og kattefoder
- Saucer, sennep mv. samt tomatpuré og tomatsaft

Hele teksten kan ses via linket nedenfor. 

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=14902

Om det er EU eller ej er afgørende for om der skal betales den aktuelle toldsats for papemballage. 

Mvh,
Ole

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Pedersen:

Hej.

 Jeg køber selv ca. halvdelen af min papemballage i England og mig bekendt er der ikke nogen afgift på papkasser fra andre EU lande. For mig kan det primært betale sig i mindre antal (<1000 stk.) og for kasser i standardmål (fragt medregnet)

 

Hej Ole

Det lyder mærkeligt at det skulle kunne betale sig at købe emballage i England, hvad størrelse samt kvalitet af kasse køber du og hvad må du give for en kasse med/ uden fragt?

Mvh

Ravn 

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

 Vedr punktafgift/told. Ja, punktafgiften er dansk, men jeg ville bare nævne at der også ville blive tillagt told, hvis emballagen importeres fra et lande udenfor EU.

Vedr pakkepriser - forskellen er størst på små æsker, der kan sendes som storbrev. Æskerne er 1lags bølgepap og foldes i et stykke og selvlåsende. Et par eksempler:

- C5 papæske 217x108x20mm v/ 650 stk: kr.1,03 pr. stk.
- C4 papæske 320x230x20mm v/ 300 stk: kr.2,24 pr. stk.

Jeg skal ikke kunne udelukke, at man kan finde dem til samme pris i DK, men mine forsøg er alle endt i højere pris når ekspeditionsgebyrer, fakturagebyrer, pakkegebyrer o. lign. regnes med

Mvh,
Ole

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)