Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger juridisk hjælp i forhold til sag med leverandør.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et problem med min leverandør, som jeg håber i kan give mig lidt vejledning til, i forhold til hvor jeg står rent juridisk. Jeg synes nemlig ikke at det er fair det de har gjort.

Jeg har en leverandør som jeg bruger til at købe sorte vandrør fra. Min leverandør køber vandrørene fra en grossist. Det er vigtigt for mig at vandrørene har den rigtige overflade, dvs. de skal have en "pæn sort overflade", og de må ikke være sandblæste og grimme i overfladen. Jeg skrev dette til min leverandør da jeg begyndte at handle med dem, da der findes mange forskellige rør på markedet, og man kan ikke altid vide om man får sandblæste eller "pæne" rør. 

Nu kommer problemet. For nogle uger siden modtog jeg en forsendelse med en masse af de rør der er sandblæste som jeg ikke kan bruge. Fragtmanden havde bare stilt dem på min adresse uden en kvittering for modtagelse. Jeg havde ikke skrevet nogen steder at de måtte sættes uden kvittering. De havde også sagt at de ville ringe før levering, men det har de heller ikke gjort. 

Jeg skrev derfor til min leverandør at det var de forkerte rør, og at jeg ikke kunne bruge dem. Min leverandør fik dem derfor afhentet indenfor 3 hverdage, og skrev til mig at de korrekte ville blive leveret i midt febuar. 

Nu får jeg så af vide at rørene havde rust på sig da de kom grossiten, da de havde stået udenfor, indtil de blev afhentet indenfor de 3 hverdage. Derfor har grossisten afvist dem, og sagt at de ikke ville sende nogle nye. Min leverandør har dem nu på deres lager.  Det synes jeg ikke er fair, da jeg ikke har skrevet under på noget fragtbrev, og derfor ikke har haft mulighed for at tjekke om jeg kunne bruge rørene eller ej.

Hvordan vil i mene jeg står?

På forhånd mange tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du modtager en mangelfuld/ fejlbehæftet vare har du pligt til at drage omsorg for vare, at lade dem stå ude i 3 dage i er ikke smart. Forstår har du ladet dem stå udenfor?

Har du prøvet at lave et forlig med din leverandør? 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

De stod på en palle i en pap kasse. Jeg lagde en presenning rundt om, og troede det var fint. Men rørene ruster åbenbart desværre let. 

Men jeg har ikke skrevet under på at varen må stilles uden kvittering, og fragtmanden stillede bare varen uden kvittering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

OM det kan betale sig at bruge kræfter på det ved jeg ikke men

Du har ikke givet nogen ret til at sætte noget ude for - og selv om 3 dage måske er længe for nogen, så lagde du pressenning over og det er vel en lidt vanskelig håndterbare kasse

Jeg fatter slet ikke, at vandrør i en kasse uden for ved 3 dage skulle ruste? Vandrør - sorte eller ikke - er de ikke af noget der ikke ruster - zink osv - Kan vandrør ruste på 3 dage i en kasse, så tør jeg da ikke tænke på hvad der sker når der kommer vand i dem - og kondens på yderside. Hvad skulle man med sorte vandrør der ruster på 3 dage??

jeg synes du bliver meget urimeligt behandlet - specielt når de anerkender, at de sendte andet end du bestilte og lod levere uden dørs og jeg er ret sikker på en dommer også vil nægte at tro, at vandrør og rust grundet 3 dage ude i kasse skulle være begrundelse for ikke at ville bytte - OM det er en sag værd er en anden sag. En ting er at ha ret - en anden at få det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til om det er værd at bruge tid på, så er der desværre tale om ret mange rør med en værdi på cirka 10.000 kr. så det er et ret stort tab for mig i så fald. 

Der er tale om sorte vandrør, de ruster desværre ret hurtigt, hvis de bliver udsat for fugt, eller vejr ligesom vi har i danmark pt. En vvs'er er ligeglad med vandrør med rust på, da rust er en beskyttende overflade. 

Problemet er måske at grossisten ikke har sendt en forkert vare. Jeg har bestilt en type vandrør, og nogle gange kommer de "pæne" og nogle gange kommer de sandblæste. De har samme varenummer, så man kan aldrig vide hvad man får. Men jeg tænker bare rent juridisk, jeg har ikke skrevet under på noget, så jeg kan vel ikke holdes ansvarlig? Min leverandør som der har haft kontakten til grossisten siger at grossisten har sagt, at jeg har skrevet til min leverandør at rørene er de forkerte, og derfor har jeg på en måde taget imod dem. Men det giver bare ikke nogen mening i mit hoved? Eller er der noget jeg misser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)