Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for transport og ophold ved opgave i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Tåstrup
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg har været selvstændig IT konsulent i mange år. Firmakonstruktionen er blot en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har hidtil kun været på opgave forskellige steder i Danmark, og har fint nøjes med at benytte almindeligt kørselsfradrag. Nu har jeg fået mulighed for at tage en opgave i udlandet og vil i så fald være nødt til at flyve frem og tilbage for at holde weekend hjemme, men i hverdagene bo i udlandet. Jeg havde en - måske naiv - forventning om, at den konstellation kunne jeg google mig frem til hundredevis af spørgsmål og svar på, hvordan man forholder sig til dette. Men sært nok kan jeg ikke finde noget helt entydigt.

Min udfordring er, at jeg skal give en pris på mit arbejde til kunden, og den pris afhænger naturligvis af, hvor store udgifter, jeg har til transport. Jeg forventer at de samlede månedlige udgifter til transport er 4-5000, og ophold er 7-8000.

Har nogen herinde erfaring med dette? Kan alle udgifter trækkes fra i skat? Og moms?

Eller er der et loft over udgifterne?

Og måske lige så vigtigt... er det en hindring at firmaet 'kun' er en enkeltmandsvirksomhed?

Jeg håber, at nogle herinde kan pege mig i den rigtige retning. Jeg ville jo umiddelbart tro, at der er mange, der er/har været i samme situation.

På forhånd tak,

Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

Der er ikke en hinding i formen enkeltmands - i forhold til hvis du selv var ejer i ApS eller andet

Hvis du kan sandsynliggøre, at du lægger prisen for dine rejser med i prisen til kunden, så vil du kunne have fradrag for dine rejser i den forbindelse. Der er normalt ikke nogen moms i det - ikke moms på fly og ikke moms på hotel udland du kan trække fra i dansk moms - men evt kan søge refunderet i landet

Alle udgifter som du tager,  alene for at kunne tage indtægten har du fradrag for, og en hjemrejse ugentlig kan jeg ikke forestille mig skat skulle finde spor mærkeligt her

Du gemmer bare alle regninger fra rejsen og bogfører helt normalt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tåstrup
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:39

Tak for hurtigt svar, John.

Det lyder jo rigtig godt. Og det er da også umiddelbart det eneste logiske. Desværre hænger logik og skatteregler vist ikke altid sammen. Men dejligt at det så gør i dette tilfælde :-)

Mange tak for hjælpen.

Mvh Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

Jan Uhre:
Desværre hænger logik og skatteregler vist ikke altid sammen. Men dejligt at det så gør i dette tilfælde :-)
sandheden er faktisk at i vældigt mange forhold er der ganske meget logik og man kommer længere end man tror, med sund fornuft - selv i et ofte kritiseret skattesystem Big Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)