Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms trukket i bank, men ikke gået ind på skattekontoen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde på min skattekonto her til morgen. Den står nu i minus, men jeg kan se på min netbank at beløbet er blevet trukket fra min bankkonto den 26.2.

Hvor lang tid går der før at de går ind på skattekontoen?

Håber at nogle kan svare så jeg slipper for at ringe og være i kø i lang tid.

På forhånd tak!

Linda

Fra Slagelse
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Forudsat du ellers har overført til den rigtige skattekonto og rettidigt, så er det jo ikke din hovedpine at Skat's systemer ikke realtime opdaterer. Der er jo temmelig run på op til de store deadlines, så jeg ville slå lidt koldt vand i blodet :-)

Men tjek lige du har overført til den rigtige konto ;-)

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

Forudsat du ellers har overført til den rigtige skattekonto og rettidigt, så er det jo ikke din hovedpine at Skat's systemer ikke realtime opdaterer. Der er jo temmelig run på op til de store deadlines, så jeg ville slå lidt koldt vand i blodet :-)

Men tjek lige du har overført til den rigtige konto ;-)

Jeg tror desværre at dette er et rigtig dårligt råd. Vi har en indbetaling på et højt femcifret beløb fra November 2017 som ikke står på skattekontoen, og står som overgivet til inkasso selvom de numre banken dokumenterer er identiske med det Skat oplyser - type, cvr og konto er rigtige, men åbenbart er det ikke nok at vi overfører penge, vi skal også bruge tid på Skat's systemer og medarbejdere, og det kræver ikke megen opfindsomhed hvem det er der får problemer hvis når Skat laver fejl.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Kim:

Forudsat du ellers har overført til den rigtige skattekonto og rettidigt, så er det jo ikke din hovedpine at Skat's systemer ikke realtime opdaterer. Der er jo temmelig run på op til de store deadlines, så jeg ville slå lidt koldt vand i blodet :-)

Men tjek lige du har overført til den rigtige konto ;-)

Jeg tror desværre at dette er et rigtig dårligt råd. Vi har en indbetaling på et højt femcifret beløb fra November 2017 som ikke står på skattekontoen, og står som overgivet til inkasso selvom de numre banken dokumenterer er identiske med det Skat oplyser - type, cvr og konto er rigtige, men åbenbart er det ikke nok at vi overfører penge, vi skal også bruge tid på Skat's systemer og medarbejdere, og det kræver ikke megen opfindsomhed hvem det er der får problemer hvis når Skat laver fejl.

Jeg har også en aktuel sag med en kunde hvor lønningerne er kørt igennem 2 systemer (eIndkomst og Letløn), hvorfor det ikke er samlet kan jeg ikke svare på (det er outsourcet), men gælden vedr. eIndkomst delen kan sagtens betales direkte til skattekontoen, hvorimod Letløn ikke er integreret 100 % til skattekontoen (verificeret telefonisk af medarbejder hos SKAT). Det betyder blot, at indbetalingen er smidt tilbage og udsendt rykkere for for sen betaling + renter mv.. Indbetalingen på Letløn delen skal køres direkte til letløn (anden GIRO linje)..

Heldigvis er beløbene små i forhold til ovenstående eksempel... Det er jo helt gak gak.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide det, så tror jeg ikke du sal bekymre dig helt vildt. 

Jeg blev nysgerrig og tjekkede derfor også min, og min skattekonto står også i minus, og mangler momsoverførslen som blev lavet igår. Jeg har tjekket, dobbelt tjekket og så tjekket igen at alle tal i kortart, kontonummer og kreditornummer er korrekt efter momsindberetningen, og det er de. Så mon ikke det kommer helt af sig selv inden for nogle arbejdsdage :)

Men altså jeg ville da stadig lige holde øje og så kontakte dem hvis ikke der sker noget :) Og kommer du igennem til dem, så skriv da endelig deres svar her, så andre også kan få glæde af det :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)