Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhåndsorder, kunde vil lukke firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskiften antyder.

Vi har modtaget en forhåndsorder i august 2017 til levering i marts 2018.

Kunden har nu meddelt os han lukker sit firma ned da han ikke kan få dette til at løbe rundt mere ærlig sag.

Kan jeg kræve noget i kompensationen for denne order eller er det bare at sælge det videre da jeg ikke kan kræve kunden for det??

Der er ikke tale om specielt fremstillet vare, det er vare som vi sælger allerede selv i butikken i 2018

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46661
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58

Jeg tror jeg ville lade den ligge-  med mindre det er meget stort beløb. Du skal kunne vise dit tab og - ja det kan du måske hvis det er en stor ordre vælge at bruge tid på.
Hvis vi siger der ligger en helt fast - utvistelig ordre på 200.000 kr og du kan bevise, at du på den ville have en ren 100% fortjeneste på 100.000 kr som nu går i vasken - og det ikke lige er noget du sælger let til anden side (special eller ikke) så KAN man søge det tab dækket af kunden - men mit bud er at du skal gennem retten, og modparten vil argumentere med, at du let sælger til anden side og at modparten nok slet ikke har penge (eller er et IVS som til den tid er lukket)

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Forhåndsorderen er på 82.000 15/3 og en anden på 30.000kr leveres i juli, så det er jo ikke noget men går sidelæns af,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46661
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

Lindblad1:

Forhåndsorderen er på 82.000 15/3 og en anden på 30.000kr leveres i juli, så det er jo ikke noget men går sidelæns af,

grimt nok. Du må jo overveje hvor stor en 100% ren fortjeneste du går glip af, og om du kan argumentere for at du ikke bare kan sælge til andre, og vurdere om det er krigen værd - og om køber der vil lukke - ikke er et IVS der så bare er borte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11

Det er et enkeltmandsvirksomhed, og jo jeg ville jo nok tabe 25.000 i fortjeneste men omvendt det er en vare som jeg sælger fyskisk i butikken, og jeg har ikke brugt ekstra penge i den forstand på at hjemtage varen da det er taget ud af det som jeg normalt ville bestille hjem til butikken.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01

Så kort i det lange jeg ville sikkert bruge flere penge på sagfører og retten.

Og det er en let omsættelig vare som sælges hos andre

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)