Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af arbejdstøj I USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med en forespørgsel hos et firma i USA om at få lavet et par arbejdsstøvler, disse laves efter mål og for at sikre et 100% fit vil de sende et par prøve støvler til mig først inden de laver den endelige støvle. 

Spørgsmålet er så hvordan vil Told og Skat se på denne prøve støvle? Er det en vareprøve eller? et sådan par prøve støvler vil ikke være brugbar til noget andet end at se om den passer og derfor vil jeg mene at deres værdi er 0kr.  

Støvlerne er til mig personligt til brug i virksomheden og på ingen måde til videresalg, jeg er både momsregistreret og importør reg. 

Årsagen til at handle i USA er at der ikke er nogen i DK/EU jeg kan finde der kan levere en støvle som opfylder de krav jeg har og som har erfaring i læder arbejdsstøvler til hårdt brug. ( grotesk at de ikke findes inden for EU men.. desvære)

Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mandoghus:
Årsagen til at handle i USA er at der ikke er nogen i DK/EU jeg kan finde der kan levere en støvle som opfylder de krav jeg har og som har erfaring i læder arbejdsstøvler til hårdt brug. ( grotesk at de ikke findes inden for EU men.. desvære)

Det lyder nu mere end mærkeligt, måske din søgning ikke har været god nok?

Normalt vil man uden at skulle betale told kunne modtage vareprøver fra 3. lande såfremt vareprøven de ikke repræsentere nogen værdi.

Iøvrigt bør nok undersøge om US producentens fodtøj overholder de EU krav der er til arbejdsfortøj? 

Tilmeldt 28. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at jeg ikke kan finde nogle inden for EU er en blanding af erfaring med læderstøvler af den her type(myndighedskrav), speciel design og produktions metode og materiale valg og at arbejde hvor denne type støvle var en nødvendighed ikke eksistere og ikke har eksisteret i Europa de sidste 30 år. Læg dertil pris når vi taler om støvler lavet efter individuelle mål og ønsker/krav så kan jeg ikke finde nogle i EU der kan lave det. Der skal nok være et eller andet sted hvor da kan laves men ikke noget jeg kan finde. 

Ang. krav fra danske myndigheder så vil der her ikke være nogle som ikke vil kunne overholdes. 

Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mandoghus:
Ang. krav fra danske myndigheder så vil der her ikke være nogle som ikke vil kunne overholdes. 

Det er ikke danske krav men EU krav, de skal ikke blot overholdes men også dokumenteres ( CE mærket)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)