Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Splitleasing - nogle eksperter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at gå lidt død i junglen af Leasing-typer.

Vil splitleasing kunne fungere for mig? Setup'et er følgende:

Enkeltmandsvirksomhed

Firma-adresse på privatadressen

Eksternt lager, som jeg kører til ca. 2 gange dagligt.

20.000 KM kørsel om året - 75/25 firma/privat

Bilen har en værdi på mellem 1,2-1,5 millioner.

Kan jeg splitlease i mit tilfælde - og vil det give mening?

Jeg kan godt omdanne til fx. APS, hvis det er krævet.

Mvh

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at leasingselskaberne vil tillade dig at lave en splitleasing med enkeltmandsvirksomhed. Det er fordi en enkeltmandsvirksomhed jo egentlig også er dig, og derfor vil du blot lave 2 leasingaftaler med dig selv. Driver du den under VSO kan det muligvis være anderledes. 

Hvis du har et APS kan du godt lave en splitleasingaftale.

Om det giver mening skal du næsten høre din revisor om. Splitleasing kan være temmelig kompliceret.

Vær opmærksom på at en splitleasingaftale vil være væsentligt dyrere end en almindelig flexleasingaftale på samme bil. Og med forholdvist mange erhvervskm kunne det måske bedre betale sig at tage kørselspenge.

Det kræver også at du udfylder en elektronisk kørebog for SAMTLIGE kørsler der er i bilen. Det er for at den helt præcis procentvise privat/erhvervskørsel kan udregnes. Derudover skal alle udgifter i forbindelse med bilen køre igennem leasingselskabet, derfor den højere pris ift almindelig leasing

Det er noget tid siden at jeg sidst sad med splitleasing, så jeg kan være lidt rusten :-) Men jeg mindes også at skat kørte nogle sager mod virksomhedsejere med splitleasing, og de faldt vidst ikke godt ud for virksomhedsejerne. Der var blandt andet nogen som havde registreret kørsel til og fra arbejde som erhvervsmæssig kørsel, og det godkendte skat selvfølgelig ikke.

Det blev lidt langt, håber det giver mening :-)

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Leasing - og især splitlleasing - er et kompliceret område, og det er pænt vigtigt, at du har helt styr på regler og forhold, så SKAT ikke napper dig i røven... ;) 

Jeg har en bekendt, der er pænt skarp i den slags - og derfor har et leasingfirma.. :) Du kan fange ham på alex@carflexleasing.dk eller besøge deres hjemmeside og finde mere info på carflexleasing.dk :) 

De bedste hilsner,

Christian.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)