Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tømrer virksomhed uden at leve af det

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen
Jeg har tænkt lidt at starte en tømrer virksomhed men ikke med hensigt på at leve af det i første omgang. Men måske kun have udgifter/indtægter for 100-200.000kr om året
Er det noget der er muligt også med hensigt på moms og skat hvis nu jeg ikke laver noget i fx. 3 måneder
Da jeg pt har en mester der er så venlig at skrive regninger for mig til de kunder jeg har nu men det koster jo også lidt og kan jo ikke vare ved
Så hvad er jeres mening om det :)

Er dette en mulighed eller er det noget jeg skal glemme igen

Vh Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke din mester fakturer for dig, ja så må du jo blive selvstændig, enten med personlig virksomhed eller ved at stifte selskab. Så snart du forventer omsætnig voer 50.000 på alle 12 mdr periode, så skal du momsregistrere dig. 

Du fører så regnskab og angiver moms hvert kvartal i starten, et 0 hvis du ikke har haft moms i hele periode. Du kan, for ikke store penge, finden en ekstern bogholder til at klare tingene online

Du skal melde til a kassen at du så både er selvstændig og lønmodtager og vil så kunne risikere ikke at kunne få evt dagpenge før du  har afsluttet et CVR

Du kan læse lidt om det vigtige valg mellem personlig virksomhed og selskab her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Det er en tricky en at være både og. Enten går du all in eller bare lad det være. 

Hvis du gør det, så skal du forberede dig på en masse udgifter, bl.a. marketi

Jeg var også lidt rundt på gulvet med marketing da jeg skulle starte. Masser af udgifter og knap så mange kunder. Jeg blev heldigvis kontaktet af scandmark.dk som hjalp mig med lidt af hvert, inklusiv at tiltrække kunder. De er skide flinke og altid til at forhandle med hvis man kan finde ud af det ;)

De har fået min hs op og køre: https://centrumgulve.dk/

mvh

Tomo

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)