Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Østergaard:

Hej Mads

Jeg vil klart også anbefale at du starte med et par "nemme" links, og her kan du bare starte fra en ende af på linkbuilding.dk.

Hvis budgettet er til det så er Ahrefs bare et super godt redskab.

Ellers så skriv nogle gode pressemeddelelser og send dem ud til diverse medier.

Hej Nikolaj

Tusind tak for linket til linkbuilding.dk. Lad os nu sige, at jeg laver linkbuidling på alle sider, som der er på listen ved gratis linkbuilding muligheder, hvad giver det så? er det trafik eller seo? og hvis det er seo, bliver min webshops så mere synlig?

Mvh. Mads

Fra Aarhus C
Tilmeldt 27. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Sov-bedre.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Linkbuilding er en del af disciplinen SEO, og med fokus på SEO får du organisk trafik til din webshop. SEO står for Search Engine Optimization, og på dansk: Søgemaskineoptimering. Altså du skal optimere din webshop for/til søgemaskinerne. Dog med det i mente at du selvfølgelig ikke kun skal optimere til søgemaskinerne(manipulere), men hele tiden have forbrugerne øverst på din prioritetsliste.

Jo bedre placering du har på søgemaskinerne på søgeord, som omhandler dine produkter på din webshop jo flere besøgende får du. Det skal selvfølgelig være ord folk rent faktisk søger på.

Men du skal ikke smide et link afsted til alle siderne på én gang! Lav et link et par gange om ugen og opbyg en mere kontinuerlig linkprofil.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Lundholm:

Du bør måske overveje at investere i et abonnement hos ahrefs. Her kan du trække backlinks-rapporter for alle dine konkurrenter og se, hvilke sider de modtager links fra.

Jeg har selv stor glæde af ahrefs omend det er dyrt, men det giver en række muligheder i forbindelse med linkbuilding.

Helt enig. Jeg kørte først en trial på Ahrefs til 7 dollars og har nu en gratis version. Der kan jeg tjekke to domæners backlinks om dagen - meget brugbart, hvis det er på et amatørniveau.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads.mhenriksen:

Nikolaj Østergaard:

Hej Mads

Jeg vil klart også anbefale at du starte med et par "nemme" links, og her kan du bare starte fra en ende af på linkbuilding.dk.

Hvis budgettet er til det så er Ahrefs bare et super godt redskab.

Ellers så skriv nogle gode pressemeddelelser og send dem ud til diverse medier.

Hej Nikolaj

Tusind tak for linket til linkbuilding.dk. Lad os nu sige, at jeg laver linkbuidling på alle sider, som der er på listen ved gratis linkbuilding muligheder, hvad giver det så? er det trafik eller seo? og hvis det er seo, bliver min webshops så mere synlig?

Mvh. Mads

Du skulle gerne komme højere op på Google gennem flere links. Så du optimerer dine sider til søgemaskinerne og får derigennem trafik.

Men husk, at SEO er meget mere end linkbuilding. Du skal også have on-page på plads.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dog lidt vigtigt at man er opmærksom på de farer der er ved at linkbuilde. 

Det er en god idé at læse op på google penguin, så man har en idé om hvad man skal passe på med. I bund og grund handler det om at man ikke overdriver brugen af exact match anker tekst. 

Ved at bruge anker tekst(eks: måltidskasser) er du med til at fortælle google hvad din side handler om, men fordi det har været så nemt at misbruge har de sat filtre op der gør det sværere. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads. 

Som en del af SEO-arbejdet er linkbuilding en religion. Så sendt som i går læste jeg nogle eksperter, der mente, at det faktisk ikke var relevant længere. Løgn. 

Kort sagt er links nogle af de parametre, som Google bruger til at bedømme dit website - og derved placere dig i søgeresultaterne. Og flere (relevante!) links er typisk = højere placeringer. Men hertil kommer der en masse undtagelser. 

I "gamle dage" (læs: få år siden) mente mange, at det bare handlede om at spamme alle linknetværk og skrive åndssvage kommentarer på forskellige hjemmesider for at få flere links. Den teknik holder ikke i dag, når den står alene. Google er dygtige til at sortere i relevansen af de forskellige links, samt hvilken styrke de har. 

Et nøgleord i linkbuilding er variation. En naturlig linkprofil kaldes det. 

Hvis jeg var dig, og jeg ville påtage mig noget linkbuilding, ville jeg gøre følgende: 

1. Start med at tage de nemme valg. Spørg dine leverandører, samarbejdspartnere og kunder, om ikke de liiiige gider smide dig et link. Tak. 
2. Oprette dit link i forskellige onlineprofiler; fx her på Amino
3. Nu kommer den vigtigste (og sværeste): Producér noget godt content. Hjælp dine brugere. Har du nogle solide artikler og guides, så kan du snildt opleve, at du opbygger en naturlig strøm af links, fordi folk elsker dit indhold og derved ønsker at linke til det. Men det er klart, at "godt indhold" er både diffust og uhåndgribeligt; men det er effektivt. Se fx på hjemmesider som Sleeknote.com: Mit bud er, at de opbygger temmelig mange organiske og naturlige links, som de ikke betaler en krone for, fordi de investerer så tungt i content marketing og - undskyld for mit sprog - f****** gode artikler. 
4. Hvis dit budget er til det, så tilskriv dig programmet Ahrefs. Her kan du kigge på dine konkurrenter, og så kan du se, om ikke du også kan få nogle af de links, som de har. Ydermere kan du danne dig et overblik over, hvilke links Google mener, du skal have for at ligge nummer et. Og så er det bare at gå i krig. 
Men som sagt er det en disciplin, der kræver meget omtanke. Og mit bedste råd - hvis du er seriøs omkring det - er nok at teste lidt, læse en masse fra SEO-aviserne, købe et abonnement på Golearn og rykke derudaf. Og gider du ikke det: Få et (seriøst!!!) bureau til det. 
Og skal jeg lade mine fordomme blomstre: Det lyder useriøst, hvis du af et bureau er blevet tilbudt at få 3 links hver måned for 99 kroner. Godt SEO-arbejde koster mere. Meget mere.
Held og lykke. Jeg glæder mig til at se dig på #1 af Google. 
PS: Lad dig nu ikke falde i kløerne på nogle skodbureauer derude. Har du brug for hjælp, så tjek altid anmeldelser og forhør dig hos flere forskellige bureauer. 
PPS: Skal jeg give dig en hånd eller måske give dig en konkret analyse af dit website, så smid mig en mail: kf@webbler.dk 
Tilmeldt 6. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe links på The Hoth. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ekspert, men jeg ville være lidt bange hvis nogle foreslå 3 links for en specifik pris. Det lyder lidt som links af dårlig kvalitet, hvor alle kunder får de samme links.

Ellers kan du få et super nemt link på https://gdpr-maerket.dk/

Jeg hjælper virksomheder med deres WordPress/WooCommerce udfordringer.
Mine priser starter fra 150 kr. Læs mere på www.emilrauhe.dk.

Tilmeldt 6. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg vil anbefale dig at kontakte dine kunder mht. at få oprettet backlink fra dem til dig. Det er helt klart de mest værdifulde og troværdige backlinks.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)