Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning/hjælp til skattegæld

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer her på debatten..

Dette er mit første indlæg herinde, bær over med mig hvis dette har været vendt før.

Jeg har en sund og velkørende enkeltmandsvirksomhed, jeg startede for knap otte år siden og har haft succes lige fra starten, og har det stadig.. men... jeg kan lige så godt være ærlig og sige at jeg er en klovn når det kommer til betaling af moms og skat. Jeg laver selv mit regnskab, det er jeg god til.. SKAT lavede sidste år en stikprøvekontrol og de havde intet at klage over. Men altså kniber det mere når det kommer til betaling.. Jeg har tidligere, for 10-12 år siden været i RKI pga forbrugslån, disse er betalt ud på nær en enkelt som jeg stadig afdrager på. Jeg mødte min kone for seks år siden, hun havde i forvejen et hus, og så har jeg en leaset bil. Så ejer ikke noget, og derfor tror jeg (har ikke prøvet) at det er svært at få lov til at låne penge. For cirka tre år siden skyldte jeg også i skat/moms, her indgik jeg en lidt stram afdragsordning hvor jeg skulle betale 17000,- månedligt, i øvrigt ved siden af min normale skat. Det klarede jeg, omend det var lidt hårdt, og lovede mig selv at det aldrig skulle ske mere.. men nu står jeg her igen, skylder 200-250000 i moms/skat.. Der er ingen undskyldning, det skyldes kun sjusk (-og måske lidt overforbrug) at jeg ikke får det betalt.. SKAT gør ikke noget, de “sover” vel stadig..men hvad når de vågner? 😳 Tænker om der findes nogen som kan hjælpe sådan nogen som mig? Nogle som kan lave en god aftale med SKAT, måske ovenikøbet styre min økonomi og sørge for at tingene bliver betalt? Eller hvad vil I rådgive mig til? Det er lidt svært at lægge et budget, når pengene kommer ind då uregelmæssigt..så svært at sige et fast beløb man kan overføre månedligt.. Håber på et par input, måske fra nogle med samme erfaringer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder som om du

1 skal have fat i en økonomikyndig inden skat gør noget - for at skylde 200.000 - 250.000 i skat/moms slipper man ikke godt fra, specielt ikke når du har haft gæld til dem før - så der skal nok lægges en proaktiv plan. det kan godt koste dig nogle tusinde, men er pengene værd. Find enten en revisor eller dygtig økonomi person som minimum - test evt via www.agera.dk

2 skal lade en ekstern bogholder føre dit regnskab og styre dine private hævninger fremover, så der er langt til side til moms - og tænkt på skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, John..

Jeg har været inde på agera.dk 👍🏻

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg vil gerne hjælpe dig videre - både med din nuværende situation, og for en mere overskuelig fremtid.

Du er velkommen til at kontakte mig på kh@firmafokus.dk  eller tlf. 71 99 22 64.

Mvh. Kasper Høvsgaard

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)