Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække kaffe og energidrik fra i mit regnskab?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperH:

Jo det kan du godt. Mad og drikke serveret i virksomhedens egne lokaler, og i forbindelse med faglige møder med erhvervsmæssigt indhold, herunder bl.a. kundemøder, interne møder, direktionsmøder afdelingsmøder o.lign., giver fuld fradrag for moms.

Der vil som udgangspunkt også kunne fradrages 25% af momsbeløbet ved bespisning i en kantine, som drives af tredjemand. Dog ikke ved daglig eller hyppig bespisning.

det er jo hvis der er ansatte - er det til ejer selv i ens egne lokaler og ikke ansatte - uanset aps eller enkeltmands kan der ikke trækkes fra for dette

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:

Jamen så var det jo mig der havde misforstået noget :-D

Jeg læste egentlig stort set kun punktet "EJER har andre betingelse end ansatte" og dette:

"... Selvstændige må således IKKE lade virksomheden betale for bespisning i virksomheden, heller ikke selvom der arbejdes over..."

det er korrekt læst og forstået - er du ene ejer må du ikke trække den slags fra - da du forventes selv at styre det i egne lokaler og det blot erstatter noget du jo også skulle spise/drikke selv uanset overarbejde på eget kontor - Du kan aldrig bruge personalegoder til dig selv hvis du er ene ejer - aps eller enkeltmands samme sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svarene alle sammen :-)

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du har sikkert ret, men har du en henvisning ift. momsfradrag for kaffe til ansatte? Ifølge JV (http://skat.dk/skat.aspx?oid=2085701) og ML § 42, stk. 1, nr. 1, er der ikke momsfradrag for kost til indehaver og personale. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Xempt:

Hej John

Du har sikkert ret, men har du en henvisning ift. momsfradrag for kaffe til ansatte? Ifølge JV (http://skat.dk/skat.aspx?oid=2085701) og ML § 42, stk. 1, nr. 1, er der ikke momsfradrag for kost til indehaver og personale. 

nej - farligt at svare galt - og jeg kunne jo i det mindste læse egen forklaring - havde lige andet sted svaret på personale til møder ude - kvart moms  

Her INTET moms fradrag - tak for at være vågen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay...; vi er enige om, at der er forskel på om man er ansat eller ejer. Det er jeg ked af, at jeg ikke har præciseret.

Når det så er sagt, så snakker vi her om en kop kaffe og en energidrik købt i kiosken på vej til kontoret. Principielt kan der jo i trådstarters tilfælde være tale om et internt møde, som vil give fuld fradrag for moms (jo jo; rolig nu - læs videre).

MEN jeg er godt klar over, at det ikke ændrer på, at han er ejer og eneste "deltager" på dette "møde", og han derfor, efter lovens forstand, IKKE kan fradrage moms eller udgift. Da vi nu snakker om små beløb - vi kan antage, at de førnævnte drikkevarer tilsammen koster 40 kr., så ville jeg nok, hvis det var mig, vælge selv at betale dette i stedet for,  at skulle bruge tid og kræfter på bogføring af bilag m.m. Det bliver nok også svært, at forklare sin revisor, SKAT, byretten, Landsskatteretten, EU-domstolen m.v., hvorfor man har fradraget disse 40 kr. i sit regnskab.

Det blev til en meget lang tråd omkring en kop kaffe og en energidrik.

Fortsat god aften derude.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det korte og lange er at man som ejer ikke må købe kaffe og energidrik til indtagelse på kontoret fra når man er alene uanset man køber dem på vej hjem eller andet tidspunkt - for ejer der er alene 

hvad man så vælger at gøre og skrive - blander jeg mig ikke i

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man er freelance konsulent hos en kunde i 3måneder og betaler dagligt for madkuponer i deres kantine, kan man der betragte det som midlertidig arbejdsplads og få noget fradrag?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

OleYes:
Hvis man er freelance konsulent hos en kunde i 3måneder og betaler dagligt for madkuponer i deres kantine, kan man der betragte det som midlertidig arbejdsplads og få noget fradrag?

nej ikke hvis man ikke er på rejse under de 3 mdr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)