Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles bankkonto med "partner" - UDEN at stifte virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Mine gode kammerat og jeg, vil gerne i gang med "dropshipping", men vi er i tvivl om når det kommer til betaling.

Da vi begge synes vi bør have en fælles konto vi får den smule penge ind på, vil vi gerne have sådan en naturligvis.

Er dette muligt? Altså er det muligt at dele en bankkonto med en anden. En normal bankkonto er ganske fin (ikke erhvervskonto!)

Mange tak!

Venlig Hilsen Jonas Hansen

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg har en fælles konto med to venner i Sydbank(vi har ikke en virksomhed sammen, men sparer sammen op til investering i ejendom). Vi spurgte først andre banker som ikke havde muligheden, men jeg ved Sydbank hvertfald har muligheden, hvor en står som ejer af kontoen mens de andre har råderet over den eller sådan noget i den dur. 

Håber det kan hjælpe.

Mvh. Martin

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fælles konto.

Og det kan du nemt lave i danske bank, ved at oprette en fuldmagt til en anden person.

I Nordea ved jeg man kan få fælles konto.

En fælles konto betyder at begge personer står som ejer og ikke den ene kun giver en fuldmagt.

I princippet, hvis den ene står som ejer og den anden har kun fuldmagt, kan ejeren fjerne den fuldmagt og så råder du ikke over de penge mere. Og lovgivning, står du ikke som ejer og dermed ejer du ikke Pengene, du har blot en fuldmagt til kontoen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er ikke en fælles hvis EN står som ejer og en anden som bare fuldmagt - Jeg tror ikke banker idag laver en fælles konto for to selvstændige personer der ikke er gift - - bl.a. grundet hvidvaskkontrol besvær og dobbelt skatteangivelse


jeg ville vel også tro i hurtigt forventede en omsætning over 50.000 kr ialt på en tolv måneder periode, og så er I momspligtige så snart I kan forvente det-  nprmalt ved ca 4000 kr oms per måned, og så skal I jo have CVR og banker vil ofte kræve  erhverskonto

Uden CVR og bare sælge sammen så optræder I som et defacto I/S og selv uden CVR vil i kunne skulle hæfte personligt solidarisk - hvordan man laver dropshipping aftaler uden CVR og tilmed betalingsløsninger til kunderne står lidt hen i tågerne - det er normalt vanskeligt/umuligt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Oprindeligt var planen egentligt at lave et I/S, og derved også momsregistrere sig - da vi forventer at vi når over 50.000 kr. rimelig nemt. 

Men da alting er meget uklart og usikkert, og simpelthen ikke ved om vi kan sammen - har vi valgt at gøre som vi gør. 

Den side som vi dropshipper igennem (Shopify), står der kun det er en mulighed at momsregistrere sig - som enkeltperson/enkeltmandsvirksomhed. Så det gør vi ikke. Men igen, hvis vi ser at det kan føre til en pålidelig indkomst, bliver der lavet et I/S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jo aldrig klogt at starte noget hvis man ikke ved man kan sammen men

I ER et I/S allerede - Det er I så snart i optræder som virksomhed to sammen - uanset CVR - så er I defacto I/S og vil hæfte solidarisk personligt

og

Husk momsregistrering ikke er noget med 50 t først og så registrere. Det er så snart man kan se man kommer over på en hver 12 mdr periode frem og tilbage man skal registrere sig - ellers kan man få moms og bod for alt man omsatte inden

Jeg har stadigt lidt svært ved at se jer få en betalingsløsning på jeres shop uden CVR - Mobilepay privat må f.eks ikke anvendes - men det har I måske løst

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)