I langt de fleste tilfælde vil jeg anbefale et selskab fremfor en personlig virksomhed. Hvornår du stifter det er op til dig selv. Du kan i princippet stifte det allerede nu med langt rengskabsår, så du alligevel ikke skal tænke på regnskab mv., i lang tid. |
det er ikke meget anderledes at du vil kræve at du som hovedejer har rettigheder til noget kode end til så meget andet Sådan kan man ikke i et selskab - der kan aftaler med hovedaktionær kun indgås på rene markedsvilkår = 3.parts aftaler og du kan ikke beskytte noget værdifuldt ved at aftale med dig selv som selskab at du som ejer - har retten - heller ikke ved lukning.Jesper Nielsen:Jeg er endnu ikke sikker på om/hvornår jeg ville stifte selskab, eller om det ville være bedre at køre som personlig virksomhed. Har stadig ikke de store udgifter endnu og ingen indtægt for min "hobby".
Meningen er langt fra at holde aftalen skjult for en køber/investor - det ville jo være en væsentlig oplysning som jeg holdt tilbage som jeg ville være personligt ansvarlig for, og i øvrigt være moralsk forkasteligt. I det tilfælde ville det være optimalt som jeg skrev ovenfor at aftalen bare kunne rives i stykker som om den aldrig havde eksisteret:)
Det var mere i forhold til tilfældet at jeg måtte være nødt til at lukke selskabet.
vh John Hannover