Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedskonstruktion under SU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

Jeg er pt. under uddannelse på SU og driver samtidig en virksomhed i ApS form med to andre, hvor vi ejer 33,3% hver. Vi er imidlertid lige skiftet fra I/S til ApS, og tidligere blev jeg derfor rådet  til at danne et Holding selskab (IVS), som ejede min tredjedel af I/S'et for at kunne disponere udbyttet, så jeg ikke tjente for meget ift SU.

Problemet, som jeg opfatter det, er dog nu, at jeg ikke kan overføre løn fra vores fælles ApS til mit holding selskab (IVS) - men kun overskud/udbytte - og herfra ligeledes udbytte til mig personligt. For reelt lægger jeg jo mit arbejde i ApS'et og ikke mit holding selskab. Og derfor skal jeg være lønregistreret?

Hvoromalting er - så jeg har brug for at finde den rigtige konstruktion, således at jeg kan disponere min løn fra ApS'et til stadig at kunne modtage SU. Derudover synes jeg, at det ville være fedt med et holding selskab, hvor jeg ville kunne investere det resterende overskud i aktier (hvis det kan lade sig gøre). Men samtidig vil det jo også være dumt, hvis jeg først betaler selskabsskat på 22% og herefter personlig skat på 37%.

Er der nogen, der har erfaring med, om det kan lade sig gøre med den konstruktion jeg har nu, eller hvordan vil den optimale konstruktion være? 

Bedste hilsner

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

christianl02:
Hvoromalting er - så jeg har brug for at finde den rigtige konstruktion, således at jeg kan disponere min løn fra ApS'et til stadig at kunne modtage SU.

Du kan ikke både få i pose og sæk. Tankegangen bag "disse asociale konstruktioner" er jo netop at beløbet bliver "sparet" i selskabet der til man ikke længere kan få SU. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger det jo selv. Hvis du arbejder for drift, så kan du jo ikke lade Holding betale din løn, det er jo i sig selv ikke lovligt og du har også ret i at du kun kan få udbytte op og kun når det vedtages samme med de andre

Du arbejder for drift og skal så naturligvis, ligesom de andre, have løn af drift - og så bliver der naturligvis mindre overskud og udbytte men så har du jo din løn og kan regulere den i forhold til SU - og 22% selskabsakat af resten, det kommer uanset Holding eller ikke - 

Du kunne med VSO have haft de 22% som acontoskat der ville blive modregnet hævninger siden men ikke i selskabsform

Med hvad der lyder som nye ApS og IVS så husk lige disse tolv krav/råd som gælder BÅDE for det IVS I har og for hver jeres Holding - alle 12 skal opfyldes i begge dele http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)