Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg sælge mine hjemmesider til?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Som emnet nok indikerer har jeg brug for et par råd mht. "Springet" i en virksomhed hvor den faste indtægt ikke er stor.
Jeg er selvlært webudvikler (Igennem ca 15 år) og er for nylig begyndt at tjene penge på mine færdigheder.
Jeg har 5 faste kunder men har aldrig arbejdet professionelt i branchen (Og tjener derfor min nuværende løn i en helt anden branche).

Jeg har en spirende lille virksomhed i at sælge hjemmesideløsninger og tjener penge på at sælge selve hjemmesiden og derefter et løbende, månedligt beløb for at drifte siden. Det månedlige beløb opkræver jeg pt. årligt.
Hvis min drøm om, at være ene mand i virksomheden skal kunne bære skal jeg have, lad os sige ca 150 kunder, for at sikre en fast månedlig indtægt.
Jeg er med på, at hver hjemmeside også genererer et salg, men jeg vil gerne nå så langt, at jeg kan "Nøjes" med et kundeportefølje på de ca. 100-150 og drifte/optimere dér. Kan det overhovedet lade sig gøre som ene mand?

Jeg vil gerne spille med åbne kort og oplyse, at en simpel hjemmeside u. webshop koster ca. 5-7000 kr og er et typisk tilrettet child-theme til wordpress - Er det helt i skoven? Om måneden tager jeg typisk 200,- for at opdatere/back-up ca. 4 gange om måneden.

I prisen medfølger SEO-optimering på tekst, meta-tags osv. samt analytics opsætning, mm. Jeg bestræber mig på at give én pris uden 5 forskellige tilbehørspakker da jeg mener at https, email, sub-domæner og meget mere skal følge med i prisen. De er efterhånden standard! 

Derudover skal jeg nævne, at mine kunder typisk er små- til mellemstore erhvervsdrivende i mit umiddelbare lokalområde (Indtil videre). Jeg er ikke interesseret i de store high-profile opgaver, men vil gerne hjælpe SMV'erne med mine sider.

Er der nogen, evt. med kendskab til branchen, som kan gøre mig lidt klogere på hvilke priser/prismodeller der findes for salg af hjemmesider

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart som fornuftige priser. Hvis jeg var kunde ville jeg også lægge vægt på gennemsigtighed i forhold til hvad det er man køber - ejer man siden og designet efter man har købt den så man feks. kan overdrage opgaven med vedligeholdelse til en anden, eller er man bundet til dig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)