Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modpart tabt i fogedretten, hvad nu?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Årslev
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Oprettede før jul et emne omkring en tømrermester der ikke ville betale( emnet er nu låst, så kan ikke skrive i det).
Jeg meldte selv sagen ved fogedretten, og da han aldrig svarede dem, er han nu dømt som taber af sagen, har har frist til i morgen til at betale, men hvad gør jeg hvis han stadig ikke betaler ?
Mvh Bo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, takker for svar John, noget inkassofirma du kan anbefale ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke umiddelbart - det er et stykke tid siden og da brugte vi ofte vores advokat - som kørte inkasso og så var god til at råde om hvad så - hvis der faktisk ikke var nogen penge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

At sende sagen til inkasso hjælper ikke. Et inkassofirma kan ikke gøre så meget mere. Du har dom i sagen nu hvilket har brudt forældelsesfristen. Vejen frem kan evt være at rykke kunden yderligere, eller telefonopkald. Få hjælp af en jurist fx eller andet firma som kan det.

mvh

Mark

Økonomi & juridisk rådgivning

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fogedretten afsiger ikke domme, de afsiger kendelser.

Hvis skyldner ikke betaler ved fristens udløb, skal han igen indkaldes i fogedretten og hvis han denne gang udebliver, kan han begæres afhentet af politiet, som en tidlig morgen henter ham på hans private bopæl og varetægtsfængsler ham til det tidspunkt hvor mødet i fogedretten er berammet.

På mødet skal han anvise genstande af værdi som der kan foretages udlæg i, for eks. i hans bil eller hans maskiner på værkstedet, hvis han ikke betaler kontant på mødet.

Han kan også indgå en afdragsordning på max. 10 måneder.

Hvis han derefter ikke betaler, kan de effekter som der er foretaget udlæg i, sælges på auktion.

Jeg kan evt. hjælpe dig, hvis du skriver en PB.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ved ikke om det er mig du prøver at rette på Jørgen, for at du kan få lidt at lave.

Men fogedrettens egne ord er også “dom” ”domskendelse” “kendelse”. Efter at have været i inkassofaget i 10 år og talt med dem dagligt så må det siges jeg ved bare LIDT. 

Fogedretten kan foretage udlæg som sikkerhed for et krav, hvis det er fastslået ved dom, forlig, gældsbrev eller pantebrev.

Når du udebliver fra et fogedretsmøde, får kreditor mulighed for at få dig politifremstillet (dvs. at politiet anholder dig). Kreditor har 4 uger til at bede om, at du bliver fremstillet af politiet (d.v.s. at politiet anholder dig). Hvis der skal ske politifremstilling i sagen, sender fogedretten dig et brev med meddelelse om dette. For at undgå at blive anholdt, skal du derfor efter modtagelsen af brevet hurtigst muligt møde op i fogedretten. Dette skal ske på hverdage fra kl. 09:00. Kreditor kan i stedet bede om et nyt fogedretsmøde på din bopæl.

Det du anfægter med en afdragsordning på max.10 måneder holder ikke. Det er kreditor (inkasso el. Advokat) som forhandler, og der er ikke et loft.

Nu sker det dog YDERST sjældent at politiet kører ud!

Fra Årslev
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for jeres svar, selvom de peger lidt i hver sin retning😬
Tror jeg prøver at kontakte en advokat, og får ham til at skrive et brev til tømrermesteren, og så må vi tage den derfra.
Og så krydser jeg fingere for at jeg snart får mine penge😩

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære MarkMal,

Det tyder på du ved ganske 'lidt' om retssystemet!

Jørgen har ret. I fogedretten afsiges kendelser. Ligeledes kan sager i fogedretten ikke ankes, men skal kæres.

Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted partner.

Ved ikke hvorfor du tiltaler mig “kære”. Vi kender ikke hinanden.
Men dit svar tyder endnu mere på du absolut intet har læst eller ved.
Jeg taler dagligt med bla. Retten i Lyngby. Så jo jeg ved en masse.

At du selv kaster om dig med ord som “anke” er mig en gåde.

Men inden du begynder at tiltale mig kære, samt at betvivle min viden, så ved du bestemt slet ikke hvor jeg arbejder, men også kender min erfaring. Sjovt jeg samt også har jobbet i retten :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)