Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for kørsel?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere,

Jeg driver et IVS selskab og yder blandt andet massage.
Jeg har åbnet op for den mulighed at køre hjem til kunder privat, mod ekstra betaling for kørslen (slash tiden).

Jeg ville derfor høre, hvad i selv ville tage for dette? Til at starte med havde jeg tænkt mig at det skulle hedde 6-7,- pr. km inkl. moms fra min firmaadresse, men hvad synes i?
Hvad kan man tillade sig at tage for dette?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ikke være så dyr i en ny massage. Jeg ville tage et beløb svarende til statens takst for kørsel i egen bil. Det er sikkert svært nok at bryde igennem og hvis kørsel er dy oveni - sååå

Taktsten finder du her - https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Der er dog ikke noget teknisk i vejen for at tage alt muligt andet - det er bare psykologisk det kan give lidt mening

Husk også, at i IVS modsat personlig virksomhed, så kan du ikke tage skattefri kørselsgodtgørelse uden du samtidigt udbetaler dig en såkaldt - helt reel løn der svarer til det timetal du har og som er med til at udløse kørslen - men det har ikke at gøre med hvad du fakturerer kunden, for det er bare en indtægt med moms som alt andet - det fremgår også af linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ja det bliver hurtigt dyrt for en privatperson at skulle modtage én ydelse når der samtidig er kørsel oveni :-) 

Mht. kørselsgodtgørelse i mit IVS har jeg revisor til at hjælpe mig med alt dette, jeg var blot nysgerrig på hvad andre syntes man kan "tillade" sig at tage for kørsel :-) 

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)