Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til Facebook og hjemmeside ved overdragelse af virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HejsaSmile

Jeg står i lidt af en spøjs situation (synes jeg selv).

Jeg overtager forpagtningen af et lille spisested lige om lidt. I den forbindelse er der tilknyttet en hjemmeside samt en facebook side med over 3500 følgere, som den tidligere forpagter vil have en stor sum penge for.

Jeg mener ikke, at jeg kan gøre noget ved retten til domænenavnet - det er hans, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl. For jeg har også engang læst, at man skal overdrage et domænenavn, hvis man ikke har noget indhold på domænet. I det her tilfælde er der indhold på siden, men det omhandler jo "mit" kommende spisested, uden at jeg fx. har adgang til at gå ind og opdatere menuen.

Hvordan er det med rettighederne til facebook siden?
Den tidligere forpagter kommer ikke til at have noget med spisestedet at gøre længere - kan han så godt bare have en facebook side liggende, med spisestedets navn (hvor han i realiteten kunne slå hvad som helst op på) uden at jeg kan gøre noget ved det?

Som et ekstra lille twist, så er det (ifølge ejendomsmægleren) ejeren af bygningen/udlejer, der har rettigheden til navnet på spisestedet, men den tidligere forpagter der ejer facebook- og hjemmeside.

Det er ikke fordi jeg ikke vil betale noget, men jeg synes pt. at prisen er meget høj.

Er der nogle skarpe hoveder her, som kan gøre mig klart, hvad mine rettigheder er og hvad jeg har af muligheder?

På forhånd tak.

 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er noget mærkeligt noget at han ikke sælger det hele samlet. 

I forhold til Facebook vil jeg bare tag fat i facebook samt bede dem om at lukke siden med forklaringen at du ejer stedet. Det bør være nok begrundelse til de lukker den.

I forhold til hjemmesiden så mener jeg ikke at du kan gøre noget i forhold til domænet. Men eftersom at du ejer spisestedet, så er det ikke hvad som helst han har ret til indholdsmæssigt på hjemmesiden. I din situation vil jeg nok tage fat i en advokat og efter du har officielt overtaget, så få advokaten til at sende et brev om at han skal fjerne indholdet. Du kan altid lave en hjemmeside som er den officielle, hvor du bruger restaurant foran din restaurants navn i domænenavnet. 

Tilmeldt 13. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil se nærmere på det.

Mange tak for dit svar Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)