Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække moms fra i DK, hvis jeg sælger den købte vare i UK?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mochia Trading:
for så at sende dem til UK og der opbevare dem og forhåbentligt også sælge dem

Umiddelbart vil jeg tror at du så skal oprette firma i UK for at det er lovligt.

Hvad er hele ideen med at få UK mons nr.?  

Er det ikke lidt usikkert at satse på UK kunder når de snart forlader EU ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

den med dansk CVR  

Mochia Trading:
alene af den grund at jeg så vidt jeg har forstået skal bruge et Dansk cvr nr, for at kunne blive VAT registreret i UK, altså skal jeg ikke stifte firma i UK, men blot VAT registreres og senere hen også EORI registreres
har jeg ikke tænk videre over - lidt kryptisk stadigt

Som jeg så forstår det har du en dansk virksomhed som driver momspligtig aktivitet (og som så ikke heller skaber underskud ved at sælge med underskud til din egen engelske virksomhed for det må den ikke - Du skal som minimum med fragt told og alt have det som du fra det dansk CVR vil sælge til andre grossister som udgangspunkt - men bare ikke underskud på det i alle fald) Du må med andre ord absolut ikke her lave en konstruktion der giver dig underskud isoleret på den samhandel og dermed kunne udnytte fradrag i DK mod overskud i UK.

Hvis du køber i Danmark med dansk moms, så er den moms = købsmoms og sælger du til momsregistreret i UK så er det med det som hedder reverse charge = du lægger ikke moms på og så angiver du det på EU salg på den engelske kundes (din) VAT UK nummer samt det helt samlede i rubrik B) dermed har du - alt andet lig - kun købsmoms som du så får retur - og ikke noget momsfradrag for købet i UK hvor du så kun får salgsmoms - igen helt isoleret set.

Med alle forbehold for måske ikke helt at have forstået din plan :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver kun er VAT nr i UK.

Det er lovpligtigt at være VAT registreret i UK, hvis man lagre vare og sælger dem der.

Der går ihvertfald 1 års tid før at de gør det, og hvis jeg stadigvæk er igang med mine planer i UK, til den tid. Så er jeg villig til at løse de problemer som måtte komme som følge af brexit. Men mon ikke at UK og DK får lavet en fordelagtigt aftale for begge parter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mochia Trading:

Det er lovpligtigt at være VAT registreret i UK, hvis man lagre vare og sælger dem der.

hvordan er du kommet frem til den konklusion? mig bekndt er det ikke lovligt uden at være registreret som virksomhed i landet.  

Naturligvig kommer Danmark og UK ikke til at lave nogen aftale, for det vil være umuligt for DK da vi er underlagt EU's toldunion Og dermed ikke kan forhandle en individuel aftale.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ved at sælge med underskud til din egen engelske virksomhed f

Tror du overser at der er ikke tale om en engelsk virksomhed, men en dansk virksomhed som også har et UK moms nr.

Sagens kerne er om virksomheden må opbevare vare (i UK) og sælge dem i UK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja sagen er nok jeg ikke helt forstår konstruktionen der ønskes uden UK virksomhed. Dog tror jeg vel faktisk godt en dansk virksomhed kan være UK momsregistreret uden UK virksomhed. Det kan jo være en pligt ved over de der ca 300.000 kr i oms - ganske som du jo ved salg af digitale ydelser til private i EU SKAL være momsregistreret i hvert EU land og betale moms til hver for salg i det land

I så fald må man kunne købe i DK med dansk købsmoms fradrag og sælge i UK med UK moms indberetning foresvæver det mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)