Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investere i en virksomhed - hvordan er det smartest at bære sig ad?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Bemærk at det er i samme års AKTIEINDKOMST du har fradragsmulighed hvis du gør det for beskattede midler, medens det hvis det er håndteret gennem ApS så er det en del af kapitalstrukturen der

ikke med her - i selskab er det sambeskatning og over 10% ejer osv og hvor er så fradraget ved brug i selskabet?

Som person er tab på unoterede aktier vel fradrag i personlig indkomst (til aktiebeskatningsværdi) modsat hvis det var børsnoterede aktier? I princippet kan man vel får skatteværdien af tabet udbetalt hvis man ingen som helst anden indkomst havde - når det er unoterede aktier

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:
Bemærk at det er i samme års AKTIEINDKOMST du har fradragsmulighed hvis du gør det for beskattede midler, medens det hvis det er håndteret gennem ApS så er det en del af kapitalstrukturen der

ikke med her - i selskab er det sambeskatning og over 10% ejer osv og hvor er så fradraget ved brug i selskabet?

Jeg er nok lidt uklar i beskrivelsen - ved sambeskatning modregnes tab i datterselskabet i evt overskud i moderselskabet, og det er det jeg nok fejlagtigt kalder fradrag. Med sambeskatningen er evt kapitaltab noget der modregnes i moderselskabets kapital, og som sådan er både tab og gevinst isoleret fra privatøkonomien så man arbejder med ubeskattede/lavt beskattede midler.

Cookie - John Hannover:

Som person er tab på unoterede aktier vel fradrag i personlig indkomst (til aktiebeskatningsværdi) modsat hvis det var børsnoterede aktier? I princippet kan man vel får skatteværdien af tabet udbetalt hvis man ingen som helst anden indkomst havde - når det er unoterede aktier

vh John Hannover

Det er formodentligt et hul i min forståelse af skattelovgivningen, og jeg håber da at det er noget der kan blive belyst mere i denne tråd, for evnen til at fradrage potentielt tabte investeringer i et ApS, er da noget der bestemt har holdt mig fra at mangedoble arbejdskapitalen og risikovilligheden i forhold til ansatte og investeringer i produktionsudstyr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tab på unoterede aktier for private http://revsbaek-revision.dk/fradrag-tab-paa-unoterede-aktier/ 

med teksten 

Fradrag for tab på unoterede aktier

Har du tabt penge, kan du få fradrag på selvangivelsen. Fradrag gives i aktieindkomst og består i, at man får skatteværdien af tabet udbetalt (dvs. værdien trækkes fra i den skat man ellers skulle have betalt). Aktieindkomst betyder at man får 27% fradrag på de første kr. 51.700 og 42% af alt derover, i 2017-tal.

Forskellen til aktier, der handles på børsen er, at der får man ikke skatteværdien af tab udbetalt, men kan kun modregne tab i fremtidens gevinster på aktier.

Der gælder de samme regler om beskatning for ægtefæller, som for al anden aktieindkomst.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)