Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto investerings firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er begyndt at handle med Crypto og er virkelig blevet bidt af det, arbejder selv som system enegineer for et trading firma og har lavet script og integrationer til samtlige systemer, som giver mig den fordel, at jeg nemmere forstår blochchain teknologien, fremfor Dorthe nede fra finance afdelingen.

Men det ikke kun teknologien der tænder mig, men ligeledes trading verden og investerings mulighederne det åbner op for som ICO.

Min drøm har altid været at gå selvstændig, men har aldrig fundet det som jeg gerne vil leve af. Den følelse har jeg fået med crypto, selvom jeg kun har oplevet et nedadgående marked i min tid. Det giver mig også friheden til at flytte syd på.

Jeg ville naturligvis beholde mit arbejde, indtil jeg har pengene, strategierne og erfaringerne til at gå selvstændig, så der går minimum 1-2 år før det kan blive aktuelt, alt efter markedet.

Firmaet jeg har tænkt mig at lave, består egentlig helt basalt i at rådgive folk om investerings muligheder indenfor crypto verden og invester deres penge for dem og selv tage nogle procenter af overskuddet.

Nu skal debatten ikke gå ud på at advare mig om crypto og især lave forretning baseret på det, men om det rent praktisk kan lade sig gøre at lave sådan et investerings firma? Hvad kræver det? 

Har prøvet at skrive ned i punkter, den service jeg vil lever.

-Kunden ville i starten være mine kammerater der har en interesse i at flytte deres penge fra banken i crypto, men ikke selv har kompetencerne.

-Produktet bliver et dokument af et projekt/coin/token som jeg har lavet research på og valgt at anbefale. Dokumentet vil indeholde beskrivelse af selve produktet, forventet gevinst inden for en given periode, risk beregninger mm. Kunden skal vide præcis hvad hans penge bliver investeret i og hvornår han kan forvente at få et afkast.

-Når der er blevet enige om en investeringen, laves der en kontrakt på den aftale vi vil indgå.

-Jeg laver selve investeringen for kundens penge.

-Når salgs tidspunktet rammes (aftalt i kontrakten), tager jeg pengene ud til klienten. 

-Gav investeringen et overskud, vil jeg tage procenter af overskuddet. Endte det i underskud, havde mit arbejde været gratis, men alt efter kontrakten vil jeg måske også dække noget af underskuddet for at holde på kunden og bygge tillid.

Kan jeg uden videre starte sådan et firma?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08

Til nu er crypto ikke omfattet af regler om finanstilsynsgodkendelse - så længe du ikke samtidigt er bank med alm valuta involveret- så jeg kan ikke se hvad der hindrer dig ud over - 
banker vil holde dig borte med en udstrakt knytnæve - og det vil gælde de fleste lande i højere og højere udstrækning
Du vil sikkert behøve en stor vagthund når vennerne har tabt nok - mens gevinst givet vil blive taget venligt imod
Hvad du kan - som exchanges og andre ikke kan - må være afgørende for evt succes. Der er tonsvis at veletablerede exchanges der lever op til hvidvask lov og andre reguleringer, som mod betaling så let som at knipse med fingeren tilbyder investering i crypto med take loss og take profit indlagt fuldautomatisk

vh John H

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 00:56

Du kan jo også altid lave et paid newsletter, vær dog klar til at blive bombarderet med refund requests såfremt dine kunder taber penge...

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 01:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Generelt når det omhandler investeringer så vil folk der giver andre mulighed for at investere gerne se følgende:

- Et kontinuerligt afkast fra din side som er bedre end markedet.

- En nøje beskrivelse af hvordan og hvorledes der investeres i både op og nedadgående marked.

- En nøje beskrivelse af hvilke cryptovalutaer samt hvilken almindelig valuta du vil opveksle til når du ikke er 100% investeret.

- Alternativet til cryptovalutaer. Lad os sige worst case markedet falder hver dag og du tør ikke at investere hvad gør du.

- De kontraktlige forhold ved investering.

Hvis du vil starte sådan er firma op, så kan det som udgangspunkt godt lade sig gøre. Nu nævner du selv en dag at skulle sydpå. Mit bedste råd vil være at starte et selskab i et land hvor selskabsskatten og udbytteskatten er 0% samt hvor de allerede har accepteret cryptovalutaen. Brug selskabet til at opspare penge og den dag du kan leve af det flytter du til det pågældende land samt får dit afkast udbetalt skattefrit som udbytte efterfølgende. Så slipper du for alt det polamik som der er omkring det her i Danmark. Dem som du laver en kontrakt med i Danmark skal blot selv indberette deres afkast som kapitalindkomst på selvangivelsen. 

Synes det lyder som nogle spændende tanker. Hvis du har lyst så må du gerne smide en privat besked til mig. Vil gerne vide lidt mere om det software du anvender. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)