Hej Aminoer, |
Hej Mathias
Prøv at tage fat i pensionsselskabet. Umildbart burde der være en måde du kan få dem udbetalt.
Hej Aminoer, |
Hej Mathias Prøv at tage fat i pensionsselskabet. Umildbart burde der være en måde du kan få dem udbetalt. |
Det kan ikke besvares KUN dit pensionsselskab kan svare og give dokumantation. Der er flere arbejdsgiverstyrede ordninger som IKKE på nogen måde kan frigives før pension eller død Det gør ingen som helst forskel i så fald, at overføre til andet selskab da forpligtelsen følger med vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Lov fra 2005 tillader investering af pensionsmidler i unoterede aktier. Du skal have minimum 500.000 stående. Her er en oversigt over hvor meget du kan investerer. Beløbet til venstre er størrelsen på din pension. Beløbet til højre er hvor meget du kan investerer 500.000 / 100.000 Hvis du har en pension på 3 millioner, kan du altså investerer 900.000,- kontant i unoterede aktier. Find selv en løsning på dit problem, vil ikke komme med nogen direkte anbefalinger. |
kendte jeg ikke men ja - det lyder jo som en mulighed for at bruge pensionsopsparing på investering eget selskab (selvom der jo skal lidt til når den starter med 500.000 men reglen er vel god nok hvis den gælder - også for arbejdsgiversparet opsparing i pension) |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
ring til dit pensionselskab de ved hvordan din opsparing er sat op. |
Haderslev Esport - Nextlevel Gaming
Hvis jeg husker rigtig er der også nogle andre krav som skal opfyldes. Bl.a. Ejerandel, som såvidt jeg husker maksimalt må udgøre 25% |
Der er en masse små snørklede regler forbundet med loven, og jeg husker ikke dem alle sammen. Men jeg mener en af dem er et max for hvor mange procent man selv må eje af det som der investeres i. Men ja. Burde være god nok for arbejdsgiversparet pension. |