Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne personlig ejet selskab, eller oprette nyt ApS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et halvt års tid haft en personligt ejet virksomhed med CVR nr.   Den eneste aktivitet har indtil nu været en minimal post på indgående moms.   Jeg er pt. i dialog om at forpagte en sæsonbetonet virksomhed indenfor fødevare området, og vil gerne drive denne som et selskab, da driften er forbundet med en vis risiko, og jeg derfor ønsker at hæftelsen ligger i selskabsform og ej i personlig ejet virksomhed.

Mit spørgsmål er derfor følgende; hvad kan bedst betale sig - skal jeg omdanne min nuværende virksomhed (som altså knap er kommet i gang) til et ApS, og er der omkostninger forbundet hermed ?  /  eller kan det bedre betale sig at jeg opretter et ApS til formålet ? - det skal siges at jeg kan stille med de 50.000 som kræves for at danne ApS.

PFT for nyttige svar.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tror det billigste vil være, at oprette et ApS, og så lukke dit nuværende CVR-nr. Hvis ikke der er nogle nævneværdige aktiver, så bliver det for dyrt i revisorregninger. En personligt ejet virksomhed kan du nemt selv lukke på virk.dk uden omkostninger.

Hvis du stifter et nyt ApS, så kan du nøjes med, at betale for en revisorerklæring på selskabskapitalen. Så er der selvfølgelig også et gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670 kr., samt eventuelt bøvl med, at få oprettet en selskabskonto - men det er en anden historie ;-)

Mvh. Kasper

Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper og tak for hurtig respons :o)  Der er pt. ingen aktivitet i det personligt ejede selskab, da det aldrig rigtigt er nået at komme i gang. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Forudsat din virksomhed ikke er kommet igang og der ikke er goodwill værdi eller aktiver der udløser skat ved overdragelse til et selskab, så skal du stifte ApS fra nyt

Du skal sælge det du har købt med den der moms og evt andre aktiver - over i dit ApS så din personlige virksomhed er helt tom - inden du kan lukke den.

Det bliver så det som hedder en skattepligtig omdannelse i princip - ved at evt skat i det personlige falder nu. Som du beskriver det, vil det nok være billigere end omdannelse skattefrit (udskyde)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)