Jeg overvejer lidt at springe halvt ud som selvstændig, og er i den forbindelse bleve tilbudt medejerskab af et ApS, kan man på lovligvis skjule sit personlige ejerforhold af f.eks 20% af dette ApS ved at lade et Ltd ejer dette ?
Jeg er IKKE ude på at snyde told&skat eller andre i den sammenhæng, jeg er bare ikke interesseret i at mit navn på nogen måde kan findes af menigmand via cvr.dk eller andre markedsdata virksomheder.
Så vidt jeg kan læse mig til kan jeg med fordel oprette et Ltd, også derfra udbetale evt. overskud til mig selv som person med normal anpartsbeskatning/B indkomst.. er dette ikke korrekt forstået ?
Ltd'et vil være hjemmehørende her i landet og dermed være undergivet dansk selskabsbeskatning præcist på samme måde som havde du oprettet et dansk selskab. Det betyder også at der er tale om en dansk arbejdsgiver og så skal udbetaling af løn til dig ske som A-indkomst med indeholdelse af A-skat.
Hvordan kan det være at du er bange for at blive opskrevet i cvr.dk, jeg er aldrig blevet kontaktet på det grundlag hvis du tænker i markedsførings regi ?
Ltd'et vil være hjemmehørende her i landet og dermed være undergivet dansk selskabsbeskatning præcist på samme måde som havde du oprettet et dansk selskab. Det betyder også at der er tale om en dansk arbejdsgiver og så skal udbetaling af løn til dig ske som A-indkomst med indeholdelse af A-skat.
Ja, men ønsket om anonymitet er vel stadig opfyldt. Overskud fra ApS'et overføres til Ltd'et som skattefrit udbytte og udloddes videre til ANBK80.
Du må ikke hænge mig op på det men jeg mener faktisk at Ltd'et får et dansk CVR-nr. i og med at det undergives dansk beskatning (ved Peter revisor helt sikkert). Iøvrigt kan man ikke via CVR se hvem der står bag firmaet. Så skal man ind og have fat i Købmandsstanden eller trække/købe regnskabet. Du bør helt sikkert tale med en revisor inden du roder dig ud i den konstruktion.
Det er også korrekt at man kan indsætte en lejet direktion/bestyrelse hvorved selskabet ikke får ledelsens sæde i Danmark og såvidt jeg har hørt handler det ikke om at man afgiver ledelsen af sit selskab. Jeg personligt kunne bare aldrig drømme om at overlade ledelsen af mit selskab til andre men det er jo en smagssag. Jeg skal heller ikke kunne sige om det er noget som skal tilsidesættes, og det er de færreste danske revisorer som vil rådgive om det.