Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skulle der til for at lokke dig på landet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Fra  Rural.Rocks Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino-brugere!

Rural Rocks - "landet rocker" - er et privat projekt, der skal skabe mere liv i landdistrikter ved at tiltrække iværksættere fra byerne. Men hvad skal der til for at lokke dig/jer på landet?

Ser frem til jeres feedback - sætter pris på den. Tak.

Hilsen

Morten

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke meget. :) Det er jo forholdsvist billigt at købe hus på landet. :)

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  HR v/ chp Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Ret meget, faktisk... Så hvis I skulle sælge ideen til mig, vil jeg gerne have en realistisk "salgstale" over, hvilke nye muligheder det vil give at flytte til landdistrikterne i stedet for at blive i byerne (udover billigere boligpriser): Hvad får jeg ud af det? Hvad kan landdistrikterne tilbyde, som jeg ikke kan få i byerne? Hvad har landdistrikterne, som jeg også kan få i byen (dvs. hvor lidt "mister" jeg af det, jeg har og gerne vil have)?

Held og lykke med projektet.

De bedste hilsner

Christine

Tilmeldt 6. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Fra  Rural.Rocks Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine

Tak for din kommentar.

Lad mig prøve at stille skarpt på nogle af forskellene til byen:

Her er man en blandt få i stedet for en blandt mange.

Mødet med de lokale, der er præget af livet på landet dvs. overvejende fødevareproduktion, håndværk o.lign.

Mødet med andre tilflyttere, der bevidst har valgt at flytte dertil.

Nærhed til naturen

Fred og ro

Lav kriminalitet

Alt er billigere, ikke bare boliger :)

Det er ikke for alle, men er ens virke indenfor fx turisme, håndværk og fødevarer eller overvejende uafhængigt af byen (fx. internet-baseret) er der muligheder.

/morten

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenrocks:

Hej amino-brugere!

Rural Rocks - "landet rocker" - er et privat projekt, der skal skabe mere liv i landdistrikter ved at tiltrække iværksættere fra byerne. Men hvad skal der til for at lokke dig/jer på landet?

Ser frem til jeres feedback - sætter pris på den. Tak.

Hilsen

Morten

Nu er landet ikke bare landet!

Der er meget stor forskel på om vi taler eksempelvis landområder mellem de fem fingre i hovedstadsområdet og med en afstand på 15-35km fra rådhuspladsen, eller vi taler Møgeltønder, eller en mark på Djurs.

Der er mange attraktioner ved at være 30km væk fra storbyen hvis man eksempelvis lavede noget i "Country Club" stil, hvor "Landfællesskabet" istedet for biodynamiske grøntsager og frelste holdninger, var tennisbaner, ridebaner, golfbaner, fede grunde og i det hele taget eksklusive enklaver som enhver venstreorienteret ville have som hadeobjekt.

Børnefamiliere har det fedt i eksempelvis Lalandia, men ingen af de mange der kommer der igen og igen ville aldrig drømme om at bo der.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mortenrocks:

Lav kriminalitet

Alt er billigere, ikke bare boliger :)

Nu ved jeg ikke hvor på landet du bor, men her hvor jeg bor (det rigtige udkants-Danmark), er det (desværre) langt fra sandheden at "alt" er billigere. Jeg kan nævne en god del ting som er betydelig dyrere her end i byerne Smile

Tilmeldt 6. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Fra  Rural.Rocks Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har selvfølgelig ret i at der er forskel på landet og landet. Vores projekt har pilot i Højer ved grænsen  til Tyskland, hvor jeg selv har boet i 10 år. Er østjyde.

Tilmeldt 6. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Fra  Rural.Rocks Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mick

Hvad tænker du på som er dyrere? Kan være jeg lukker øjnene for nogle ting Smile

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Her får du lige 3 punkter:

1. Billigere og bedre offentlig transport (det går simpelthen ikke at skulle vente på en eller anden lorte bus i en time bare fordi man blev nægtet den menneske ret et kørekort burde være i DK + det sutter jo også røv at den sidste lorte bus kører kl. 17.20)

2. stabilt, billigt og hurtigt internet (da mange af os er mere eller mindre direkte afhængige af internettet)

3. Bedre shopping muligheder med flere supermarkeder og butikker tæt på (fordi hvor meget vi så end gerne ville kan vi jo ikke alle sammen leve udelukkende på penge)

Tilmeldt 6. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Fra  Rural.Rocks Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan følge dig. Transport er også her en udfordring. Her kører få busser. Men vi er velforsynede med cykelstier og har tre togstationer indenfor 12 km. Har haft fiber siden 2009.

Byen her har 1200 sjæle, brugs, to slagtere, bager, apoteksudsalg, pizzeria, børnehave, skole, 35 foreninger, to efterskoler, en højskole, kunstnere og kunsthåndværkere samt et statsanerkendt museum. Men det er selvfølgelig ikke alle byer af denne størrelse, der har det.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)