Det er flueknepperi, men nu skal diskussionen afgøres...
Min ven og jeg er blevet uenig om en ting, som i måske kan afklare. Han siger hvis man skal til møde hos en kunde og køber morgenmad med, kan man godt trække det fra i skat. Jeg siger at man ikke kan trække mad fra, medmindre det er mad man IKKE kunne have taget med hjemmefra privaten.
Man kan få betalt mad med fradrag under rejse - og ved rent midlertidigt arbejdssted = hvis man f.eks er væk hele dagen og må spise noget middag på vej hjem fordi man først kommer hjem sen aften - og der kan også være anledning til frokost hvis det er på et arbejdssted hvor det er unaturligt at have frokost madpakke med og man derfor kan trække frokost spist ude fra I de tilfælde altid blot med kvart momsfradrag
Morgenmad kan jeg slet ikke se fungere - den spiser man med hjemmefra altid i sådan en situation - så enten skal det være rejse 24 timer eller midlertidigt arbejdssted hvor det ikke på naturligvis kan tænkes man har madpakken med.Middag heller ikke, med mindre man er meget sent hjemme i forhold til at kunne få mad
Sådan noget er en af skats standard kontrol punkter - så rejsen - eller hele dagen ude på opgave skal være godt dokumenteret når man spiser på firmaets regning med kvart moms
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis han køber morgenmad med til mødet hos kunden hører det ind under repræsentation.
- enig - det kan han jo evt gøre men er vi så ikke nede i kvart fradrag for både moms - og selve udgiften (eller fuldt moms hvis i egne lokaler med det er det jo ikke lige) (og så vil en del kunder nok undre sig over man kommer med morgenmad til dem - men why not )
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det var vel det trådstarters spørgsmål gik på. Men jeg har da gennem årene oplevet sælgere som havde brød med til kaffen. Ellers enig i dine bemærkninger om fradragenes størrelse.
Det var vel det trådstarters spørgsmål gik på. Men jeg har da gennem årene oplevet sælgere som havde brød med til kaffen. Ellers enig i dine bemærkninger om fradragenes størrelse.
Du har sikkert ret det er det han mener - tager morgenmad med til sig og kunden - jeg tænkte bare han købte morgenmad til sig selv og guflede i bilen - men er det med til kunden og spise sammen så må vi vel være nede i kvart momsfradrag og kvart fradrag for selve resten af udgiften skattemæssigt? (må vel være repræsentation i andet end egne lokaler eller?)
vh John H