Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spændende debat: Hvad er begrebet e-handel?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminioer

Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med min hovedopgave. Jeg har valgt at skrive om e-handel, da det er et interessant område, hvilket jeg tror mange af jer vil give mig ret i ;)
Jeg har nu lavet analyser på en virksomhed og fundet ud af, hvorvidt potentialet eksistere for at gå på e-handel med forretningen.
Længere nede i min problemformulering skal jeg svare på følgende spørgsmål:

Redegør for begrebet e-handel?

Megen debat foregår her på Amino om e-handel. Det er nok nærmere e-handels metoder, strategier m.m.
Men jeg har defineret det på bedste måde jeg kunne. Jeg har læst adskillige bøger, herunder Martin Thorborgs egen bog, E-pusher 2.0, hvilket har været meget udbytterigt i relation til opgaven
.
MEN nu kunne jeg godt tænke mig at høre eksperternes mening – nemlig jer!

Hvad er begrebet e-handel?

Hvad tror i der ligger i fremtiden for e-handel?

Ser frem til, at læse jeres spændende indlæg :)

Med venlig hilsen,

Daniel Jensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:39

Hej

Prøv dette link: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_commerce

e-commerce er det engelske ord for e-handel, og ovenstående dækker begrebet meget godt

Følgende der falder ind under e-handel kan sætte kulør på din opgave:

1) En virtuel ø i second-life blev solgt for 30.000 rigtige dollar på Ebay

2) Kinesiske firmaer lever alene af at spille for andre mere dovne spillere i World of warcraft, så den virtuelle person fx får flere penge.

3) Der tjenes rigtige penge på at designe virtuelt tøj til virtuelle personer i second life.

4) Du kan inddrage problematikker omkring den danske stats muligheder for at lægge moms og andre afgifter på ydelser som ovenstående.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:55

Hej Jesper,

Tusind tak for dit indlæg. Vil give dig ret i at wikipedia beskriver e-handel, samt dens historie godt.
Hvad mener du personligt er fremtiden inde for e-handel? Bliver den stigende interesse for at købe og starte forretning på nettet ved?

Med venlig hilsen,

Daniel Jensen

Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:54

Jeg tror ikke man kan komme udenom nettets stigende position som distributionskanal. Jeg beragter dog ren e-handel som et 100% virtuelt produkt som bliver leveret med det samme ved godkendelse af betaling, (eks. spil, musik, film osv.). Der vil altid være nogle højrelationsprodukter som folk nok ikke vælger at købe på nettet pt., men tror at med den stigende e-handel kommer der et væld af nye kriterier, sikkerhedsforanstaltninger som gør at forbrugerne får øget tillid til de seriøse web shops som opfylder disse. Dette tror jeg også vil føre til en stigning i køb af høj relationsprodukter via nettet

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:35

Hej Aminoer!

Jeg tager en gammel debat op - da jeg pt. er igang med præcis samme speciale som trådstarter..

Nemlig - redegør for begrebet E-handel..

Trådstarter spurgte til råds i 2008. Er holdningerne stadig det samme? Hvad er e-handel den dag i dag?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:51

For mig at se, er der tre elementer i det:

1. Ny supply chain på eksisterende produkter/ydelser. Internettet har cuttet en masse mellemmænd væk og har givet en lang række muligheder for køber og sælger at komme i kontakt med hinanden. Ved salg er der altid tale om: hvad er nemmest for mig, hvor hurtigt og hvordan får jeg varen/ydelsen, er det til den rigtige pris og får jeg den service jeg ønsker mig? Internettet har gjort det nemt at sammenligne de parametre. Det har betydet døden for en række traditionelle virksomheder, mens andre har høstet gevinster ved at se mulighederne. 

2. Nye områder er dukket op i form af virtuelle ydelser. Det er alt fra salg af spilkarakterer i WOW til private strippere fra stuen. Der er sikkert en lang række andre eksempler. 

3. Verden er blevet mere global. Hele verden er blevet min legeplads fra stuen - både som sælger og køber. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:13

Impetus:

For mig at se, er der tre elementer i det:

1. Ny supply chain på eksisterende produkter/ydelser. Internettet har cuttet en masse mellemmænd væk og har givet en lang række muligheder for køber og sælger at komme i kontakt med hinanden. Ved salg er der altid tale om: hvad er nemmest for mig, hvor hurtigt og hvordan får jeg varen/ydelsen, er det til den rigtige pris og får jeg den service jeg ønsker mig? Internettet har gjort det nemt at sammenligne de parametre. Det har betydet døden for en række traditionelle virksomheder, mens andre har høstet gevinster ved at se mulighederne. 

2. Nye områder er dukket op i form af virtuelle ydelser. Det er alt fra salg af spilkarakterer i WOW til private strippere fra stuen. Der er sikkert en lang række andre eksempler. 

3. Verden er blevet mere global. Hele verden er blevet min legeplads fra stuen - både som sælger og køber. 

Tak for input impetus...

Lige PT. omhandler opgaven de barrierer vi har ved E-handel i Danmark ( høje dankortgebyrer, distributionspriser mm.)

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)