Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvarsfraskrivelse ifm. gratis ydelser og betalingsydelser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Jan 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der en, som kan fortælle hvordan det er med fraskrivelse af juridisk ansvar eller henvise mig til en tråd omkring det.

Kan man fraskrive sig ansvar ved juridisk rådgivning givet mod betaling fra en kunde? 

Kan man fra skrive sig ansvar ved gratis juridisk rådgivning?

Er der forskel på, om der er betaling involveret og der i så fald forskal på prisens størrelse?

Et eksempel:
Jeg giver en kunde rådgivning om f.eks. et huskøb. Af en alle anden årsag, lider kunden et tab som følge af noget, som jeg har overset, men som jeg ikke burde have overset. 

Er jeg fritaget for ansvar, hvis blot kunden har skrevet under på min ansvarsfraskrivelse

Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ansvarsfraskrive enkelte specifikke ydelser, f.eks. rådgiver jeg ikke om finansiering fordi det ikke interesserer mig og også kræver ekstra tilladelse fra finanstilsynet. Men du kan ikke bare lave større konkrete ansvarsfraskrivelser og slippe af sted med det. Desuden bør du have en rådgiveransvarsforsikring idet du SKAL oplyse kunden om forsikringsforhold og uddannelsesmæssig baggrund. :) 

www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 12:42

Hvis du går påiværksætterkursus, så kaldes "rådgivningen" for vejledning og sparring.

Om ordvalget er nok til at være fritaget for ansvar ved jeg ikke.

Andlesbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er ikke nok. Det er ret strengt ansvar i forbindelse med køberrådgivning, uagtet at du kalder det noget andet. Der skal ikke ret meget til før du vil falde ind under lov om juridisk rådgivning. 

www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)