Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvide plader eller papegøjeplader ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg har brug for lidt sparring her i forhold til hvad i SELV ville gøre hvis i stod i min situation? 

Jeg driver et IVS hvor jeg køre ud til kunder og udøver massage.

Jeg har indtil nu brugt offentligt transportmiddel + lånt bil, men vil gerne ud og anskaffe mig min egen nu. 

Jeg vil TRO, at jeg kommer til at bruge bilen 60-70% erhvervsmæssigt, og 30-40% privat sammen med min kæreste. 

Jeg har regnet ud, at jeg har brug for ca. 25.000 km årligt for at have nok til både erhverv og privat. 

jeg står nu mellem 2 valg. 

1) Jeg har overvejet at privatlease en VW UP, hvilket jeg kan få for 2500 pr. mdr. inkl. ansvar & kasko.

2) Jeg har også tænkt på at købe en bil igennem firmaet evt. papegøjeplader, men er i tvivl om det kan svare sig da jeg nok ville købe en brugt bil (har kigget på en VW polo) med et budget på omkring 40.000 - 50.000 ex. moms. (har også læst noget om at jeg som ejer af selskab f.eks mister en række fradrag herunder moms ved drift af bil på papegøjeplader- passer det?) 

Herudover har jeg i tankerne at give mig selv 3000-4000 i løn pr. måned fremadrettet, så grundet den lave lønning vil kørselsgodtgørelse nok ikke komme på tale, og altså ikke spille en afgørende rolle ift. mit valg. 

Hvad ville I gøre?

Jeg synes simpelthen at reglerne vedr. papegøjeplader er så forvirrende, at jeg ser privatleasing som den "nemme" løsning. 

På forhånd tak!

Mvh. 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennyeiværksætter:

Hej Aminoer, 

Jeg har brug for lidt sparring her i forhold til hvad i SELV ville gøre hvis i stod i min situation? 

Jeg driver et IVS hvor jeg køre ud til kunder og udøver massage.

Jeg har indtil nu brugt offentligt transportmiddel + lånt bil, men vil gerne ud og anskaffe mig min egen nu. 

Jeg vil TRO, at jeg kommer til at bruge bilen 60-70% erhvervsmæssigt, og 30-40% privat sammen med min kæreste. 

Jeg har regnet ud, at jeg har brug for ca. 25.000 km årligt for at have nok til både erhverv og privat. 

jeg står nu mellem 2 valg. 

1) Jeg har overvejet at privatlease en VW UP, hvilket jeg kan få for 2500 pr. mdr. inkl. ansvar & kasko.

2) Jeg har også tænkt på at købe en bil igennem firmaet evt. papegøjeplader, men er i tvivl om det kan svare sig da jeg nok ville købe en brugt bil (har kigget på en VW polo) med et budget på omkring 40.000 - 50.000 ex. moms. (har også læst noget om at jeg som ejer af selskab f.eks mister en række fradrag herunder moms ved drift af bil på papegøjeplader- passer det?) 

Herudover har jeg i tankerne at give mig selv 3000-4000 i løn pr. måned fremadrettet, så grundet den lave lønning vil kørselsgodtgørelse nok ikke komme på tale, og altså ikke spille en afgørende rolle ift. mit valg. 

Hvad ville I gøre?

Jeg synes simpelthen at reglerne vedr. papegøjeplader er så forvirrende, at jeg ser privatleasing som den "nemme" løsning. 

På forhånd tak!

Mvh. 

Hej dennyeiværksætter.

Personligt kører jeg selv i min privat indkøbte VW Transporter, fører kørebog over alle kørte kilometer (så har du også selv bedre styr på hvor du har været henne) og så betaler jeg alle udgifter med mit firmakort, og kører alle udgifter over i firmaet. Så får jeg fradrag for momsen på alle udgifterne. Betaler udgifterne (uden moms) som privat hævning. Og får de dér ca. 3,80kr. pr. kørt kilometer i firmaet.

Fordelen er at du sparer momsen på alle dine udgifter til bilen og diesel på dine private kørte kilometer også, samt får kilometerpenge.

Men har du ikke en revisor tilknyttet dit firma endnu? Han/Hende kan sagtens svare dig på sådan noget ;-)

Dbh
Michael Haahr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror trådsarters problem ligger i at han er IVS og du må tale om Papegøjeplader med moms af drift osv  og det kan han ikke i et IVS og han kan nok heller ikke få 3,54 kr (som det er i 2018) per km da hans løn er meget meget lav. Var han personlig virksomhed var det noget andet - her ville han have det som fradrag men med den meget lave løn vil skat ikke godkende ret meget i skattefri kørepenge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Haahr. Med det du siger, har en enkelmandsfirma.

Trådstarteren har et selskab og der er andre regler for selskaber end personlig ejet firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)