Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed eller IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at oprette en virksomhed og er i tvivl om hvilken form jeg skal vælge?

Jeg har en side som sælger varer til kvinder, mænd og børn. Alt muligt blandet. Den sælger dog ikke så meget endnu. Men på et tidspunkt skal den registreres tænker jeg.

Jeg har så en anden side som har været lidt inaktiv, men nu vil jeg til at gå World Wide og skabe en masse kunder. Det er primært marketing og webdesign jeg laver.

Jeg er den eneste i begge foretagende. Men tænker at sidst nævnte ikke forbliver sådan. Og jeg vil også gerne prøve praktikanter af.

Jeg har det sidste år prøvet at læse mig frem til hvad jeg skal. Men hver gang jeg er ved at registrere et firma så jeg i stå og logger af virk igen 😅

Folk jeg snakker med siger jeg skal lave et holding først og nogen andre siger jeg skal lave det bagefter for at spare eller for at undgå at betale for meget? 😒

Et ApS mener jeg dog ikke at det skal være, da begge mine forretninger ikke har nogen risici som sådan.. så hæfter gerne personligt for hvad der kunne gå galt..

Håber på I kan hjælpe mig 😀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne hæfter personligt fordi du ikke har nogen egentlig risiko så er det vel fint med enkeltmandsvirksomhed og her skal du ikke spekulere på holding heller

Ellers - hvis du faktisk har risiko eller let vil kunne sælge dele af firmaet, så tænk i selskabsdannelse men regn så også med, at det er lidt dyrere på en række punkter hvis du har meget lille aktivitet og offentligt regnskab lige som der ikke er personlig fradrag for tab, hvad der er i personlig virksomhed

Har du lyst til at kaste dig ud i noget letlæst, som gennemgår alle forskelle mellem selskaberne IVS og ApS og enkeltmands - fordele/ulemper, skat, moms - stiftelse i detaljer - som ebog på din ipad/tablet eller computer eller hardcover bog imellem hænderne, så overvej min bog, netop til de som vil starte up - STARTUP som link 
Så er du langt bedre klædt på uanset hvad vej du går

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John 👌
Har læst mange af dine ting og senest kigget på det link du har postet.

Men når jeg skal vælge branche hvilken kan jeg så vælge uden at komme i klemme hvis jeg nu vælger at ligge begge de virksomheder ind jeg har beskrevet under samme selskabsform og CVR nummer? 😊

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må vist hellere nævne at jeg har import fra Asien.

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet frem til disse to branchekoder:

Hovedbranche 62.02.00 - Konsulentbistand vedrørende informationsteknologi  Fjern
Bi-branche 47.91.16 - Detailhandel med tøj, sko, lædervarer, ure eller babyudstyr via internet  Fjern
Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

NanoGeek:

Jeg har fundet frem til disse to branchekoder:

Hovedbranche 62.02.00 - Konsulentbistand vedrørende informationsteknologi  Fjern
Bi-branche 47.91.16 - Detailhandel med tøj, sko, lædervarer, ure eller babyudstyr via internet  Fjern

Hej.

Det ser da ganske fornuftigt ud ift det, du har beskrevet her. Husk hvis du køber varer i Asien igennem dit firma, at firmaet skal importregistreres. Dette gøres ved oprettelsen af firmaet.

Desuden lyder det også til, at en enkeltmandsvirksomhed vil være tilstrækkelig i dit tilfælde.

God vind.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NanoGeek:

Jeg har fundet frem til disse to branchekoder:

Hovedbranche 62.02.00 - Konsulentbistand vedrørende informationsteknologi  Fjern
Bi-branche 47.91.16 - Detailhandel med tøj, sko, lædervarer, ure eller babyudstyr via internet  Fjern

ja forudsat det er det vil beskæftige dig med så er er det vel fint - ser ok ud i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Haderslev Esport - Nextlevel Gaming

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)