Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import-Skolen... hvad blev der af dem?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Husker du "Import Skolen" - et påfund af Ivar S. Løge (synes jeg at erindre han hed)?
Kom lige til at tænke på netop det koncept - og det ligger vel 12-14 tilbage: Ivar annoncerede i bl.a. Kupon Nyhederne og man købte hans kursus ud i at drive import forretning.

Kurset var inddelt i "afsnit" - og man fik et nyt kursus hver måned tilsendt med posten.. var inddelt efter emner: Told, moms, levering, bestilling, præsentation og meget, meget mere.

Jeg mindes jeg koblede mig på - og det var faktisk iorden info og helt sikkert baseret på Ivar´s egne erfaringer. Totalt kom Import Skolens materiale til at stå sig i et par tusinde. Fik aldrig gjort brug af hans informationer.

Kan du huske Ivar?

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:26
Jeg kan også huske, at der for mange år siden var en (jeg kan ikke huske hans navn), der solgte noget til start af egen importvirksomhed. Jeg kan huske, at jeg fik en bog/hæfte hvor der stod en masse ting og en masse adresser på en masse firmaer, hvor man kunne få fat i varerne. Men det er mange år siden. Jeg ved ikke, hvad der skete med ham.
Der findes i dag noget, der hedder www.importguiden.dk. De var repræsenteret på årets iværksætterfestival i København.

Der kan man også deltage i kursus om importvirksomhed og de tilbyder også rådgivning.

Hilsen Jakob
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:23

Nu vi er ved kuponhæfterne;

Jeg synes at mange af de "sjove" produkter, som man kunne købe i kuponhæfterne er forsvundet!
Jeg husker blandt andet spionudstyr, metaldetektorer og lignende... Det var sgu sjovere at "læse" kuponhæfterne dengang, selvom man ikke rigtigt købte noget af det...
Det kan også være derfor at man ikke rigtigt ser noget til dem længere!

/Brian
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:03
Der er vist ingen tvivl om at ikke "salgbare" produkter ikke har lang levetid i Kupon-nyhedernes regi eftersom man trods os alt har omkring 200 kilo ude at svømme i omkostninger for at have en landsdækkende kupon annonce ;-)

Så mon ikke dem der i sin tid solgte spion-udstyr ikke på langt sigt vil betale for ren underholdningsværdi alene ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:48

Hej Lasse!

Nogen tid er gået siden dit indlægAmino, men jeg stødte netop på det, da jeg søgte på Importskolen.

Jeg har ved en oprydning i gamle gemmer fundet noget af det nævnte kursusmateriale, og kan kun give dig ret. Selv her i år 2011 vil meget af det kunne implementeres ved opstart af en importvirksomhed. Egentlig imponerende at Ivar havde så meget fremsynethed at hans materiale stadig kan bruges. Desværre fandt jeg kun de første tre kapitler af hans kursus, så det er mest noget forretningskommunikation, men alligevel brugbart, da jeg overvejer at begynde at importere fra Kina.

Jeg har nu ikke lyst til at sætte mig i nogen større udgift for at komme up-to-date med materialet, men sjovt var det alligevel at netop dit indlæg var et af de første der dukkede op da jeg googlede "importskolen".

Med venlig hilsen

Claus Djervad

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)