Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt af Online Virksomhed fra DK til ikke EU Land (Thailand)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Fra  BodyChamp Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogen herinde der har praktisk erfaring med flytning af online virksomhed til et ikke EU land.? Thailand i dette tilfælde.

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Kunne være fedt hvis der er nogen af jer der har noget viden på dette område, eller kender nogen der har?

Det skal lige siges at kunderne er kun er Thailændere, eller andre der  forstår Thailandsk. 

Opstart bliver her i DK med Lunch pr. 28/2/18

Ca maj - Juni flytter vi til Thailand. Og derfor skulle forretningen jo gerne med.

(Det ville ikke rent skattemæssigt give nogen mening at lade virksomheden blive i DK, selvom det nok ville være det letteste, men det bliver hurtigt dyrt sammenlignet med de Thailandske skatter)

Jeg glæder mig til at høre/se om der er nogle der kan byde ind med noget.

Konstruktivt kritik er selvfølgelig også velkomment.

Med venlig hilsen

Nick

(B visum/ oprettelse af firma i TH / BOI osv er der tjek på) 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick, send gerne personlig besked.

VH. Greg, GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at kontakte ham her: https://www.facebook.com/rudgaard

Han har hjulpet en del med opstart af virksomhed i Thailand, ved dog ikke om han gør det stadig.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par gode råd fra en halv tids dansker/ thai

Vær opmærksom på "farang" holdningen blandt thaier, når du designer din thailandske webshop, nok bedst at designe den som en "thailandsk" virksomhed.

Opret den med det samme på thailandsk domæne.

Husk at thaier næsten kun bruger smartphones, så siden skal være optimeret til smartphones.

Husk også at rigtigt mange thaier elsker fb, så en god ide at bygge en fb side op samtidigt, den skal også være 100% "thai"

Når jeg skriver thai, så er det thai skrift og thai formulering/tankegang, alt andet vil virke utroværdigt på en lokal thai.

Husk en thai mener en "farang" er en der skal lænses, så slip uden om alt det hurlumhej, ved at lave en rigtig thai side.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Fra  BodyChamp Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det:o)

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Fra  BodyChamp Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn, 

Tak for rådende:o)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)