Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal købe min første bolig

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Klitgaard:

Realkredit vil kun låne dig 80% af boligensværdi så 800.000kr vis du køber en lejlighed til 1 million, så kan du låne 15% i banken og de sidste 5% skal du selv have sparet sammen.

Det lyder jo faktisk slet ikke så slemt. Mener ofte at folk giver indtryk af, at man selv skal have 30 % til 40 % klar i udbetaling. Men god tanke at tage et kombineret realkredit- og banklån, så man kan nøjes med mindre i udbetaling til huset eller lejligheden. Stiller man iøvrigt så lejligheden som sikkerhed også?

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man skal stille lejligheden som sikkerhed.

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg sikkert dumt... :) Men kan man, efter aftale med banken, evt. stille andet som sikkerhed? Hvis man f.eks. har anden ejendom, jord osv.? Eller skal det altid være det man skal bruge lånet til?

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du stiller som regel lejligheden som sikkerhed.

Hvis du dog er loaded med mønt, kan du oprette et ejerpantebrev.

Kh. 

MA

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

andersalbin:
Nu spørger jeg sikkert dumt... :) Men kan man, efter aftale med banken, evt. stille andet som sikkerhed? Hvis man f.eks. har anden ejendom, jord osv.? Eller skal det altid være det man skal bruge lånet til?


Hvis det er situationen kan du typisk belåne det aktiv (ejendom, jord...) og bruge provenuet til at betale lejligheden. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)