Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på faktura til udlandet/Stripe/Software/API?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er tæt på at launche et abonnements-baseret service kodet i Angular, hvor jeg bruger Stripe. Problemet er at de forskellige udenlandske moms-satser ikke bliver udregnet på kvitteringen fra Stripe. Stripe anbefaler noget der hedder Octobat, hvortil de kan sende info efter betalingen er sket, som derefter udregner momsen i forhold til indbetalingen og som så sender kvitteringen med udspecificeringen videre til kunden. Og ja, det koster selvfølgelig kassen.

Er der nogle der har et forslag til, hvordan man ellers kan løse problemet? Kort sagt: Hvad gjorde i?? :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

går ud fra du her taler onestopshop moms = salg af elektronisk ydelse til private i EU hvor hvert EU land jo skal have sin egen momssats på - og kunden betale efter den.

Dertil skal du så have momsregistreret i alle EU landene (via skat.dk) og indrettet dit bogholderi efter at kunne håndtere indberetning af momsen til op til disse - er det 28 EU lande. Dertil skal du kunne give kunden mulighed for at du kan konstatere hvilket land (evt IP kontrol?) og hvis du har både private og momsregistrerede kunder, mulighed for at angive evt moms nummer så du ikke tillægger moms men bruger reverse charge

Stribe løsningen Octobat kender jeg ikke og den bør jo nok på en eller anden måde knyttes til dit regnskab eller andet, så du ikke skal bogføre 28 momskonti

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dine fine svar generelt som jeg ofte læser! Du har ret i de ting du hér skriver. Hele fidusen er dog, at der formentligt er en måde at komme lettere til disse ting. Dvs en bogholder-service der automatisk registrerer kundens location og/eller kreditkortets oprindelsesland og som så kalkulerer, hvad momsen er i selve beløbet. OG som så derefter sender regningen med denne beregning til kunden. Dvs det er altså mere selv service/kunde-delen jeg prøver at løse  forhold til kvitteringer end selve indberettelse til Skat via onestop.

Vh 

Tilmeldt 23. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Tak for gode links. Det besvarer dog ikke helt. Som der også står:" This is only accurate if you run a service that sells to businesses primarily." Med forretninger kan jeg lægge dansk moms på. Problemet er, at jeg sælger udelukkende til private uden moms-nummer :-).

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kris2018:

Hej Frederik

Tak for gode links. Det besvarer dog ikke helt. Som der også står:" This is only accurate if you run a service that sells to businesses primarily." Med forretninger kan jeg lægge dansk moms på. Problemet er, at jeg sælger udelukkende til private uden moms-nummer :-).

Vh

det er er vel omvendt. Til momsregistrerede skal du/må du ikke lægge moms på - heller ikke dansk, der er det reverse charge mens det for en digital ydelse til private i EU skal være med hvert EU lands moms http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html  OM Stripe kan give dig det nørdvendige materiale og om det er muligt at integrere til dit regnskab så du let kan indberette i 28 EU lande ved jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)