Ja kan en virksomhed udloddet et udbytte på fx 20.000 kr. Hvis årets resultat er 10.000 kr.? Egenkapitalen er på 50.000 kr. |
Der kan kun udloddes udbytte af de frie reserver. Det vil her være max 10.000 kr. i udbytte.
Ja kan en virksomhed udloddet et udbytte på fx 20.000 kr. Hvis årets resultat er 10.000 kr.? Egenkapitalen er på 50.000 kr. |
Der kan kun udloddes udbytte af de frie reserver. Det vil her være max 10.000 kr. i udbytte. |
og årets resultat er så efter skat vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tak og man skriver overført resultat med minus? |
nu ved jeg ikke hvor du mener - men i regnskaber er overskud et minus ja (firmaet skylder ejerne osv) men i årsraporten på cvr vises udgifter med - og overskud osv med positivt tal vh John H |
Det er mht resultatdisponeringen under resultatopgørelsen. Der hvor man viser hvor man påtænker at give i udbytte. |
som Henrik vel skrev så kan udbytte jo ikke som ordinært overstige årets resultat - så må der være tale om ekstraordinært og tale om tidl. opsparede frie reserver som kan give mulighed for ekstra ordinært udbytte Af årets resultat kan i dit fald kun laves 10.000 kr i udbytte forudsat resultat er 10.000 kr efter årets skat. hvorfor vil du have dette udbytte - det havde vel været lidt nemmere med løn under året vh John Hannover |
Ja der er frie reserver, det skrev jeg også i første opslag ☺ at der var penge nok og egenkapitalen stor nok. ☺ Mit spørgsmål går på hvordan skal det står i regnskabet under resultatdisponering? |
Der er tale om en forening (boliger). Ikke min egen virksomhed. |
Du har helt ret. |