Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Re-direct af norsk domæne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino mm....

Nogen der ved om man uden videre kan re-directe et NO domæne til til en dansk hjemmeside? Jeg har fået en god norsk ven til at købe mit norske domæne, så jeg ikke behøvede at få etableret norsk postadresse og CVR-nummer

Mvh
Brian 

Fra København
Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 29
Fra  WEBNØRDERNE Skrevet kl. 18:31

Hej Brian,

Det kan du sagtens, den eneste begrænsning er at du ikke som dansk person kan købe et Norsk domæne. Du logger formentlig bare ind i kontrolpanelet hvor du har købt domænet, og derefter sætter IP adressen til din shop/website.

Jeg ville dog vælge et alternativ og få f.eks gratisDNS, firstcom eller en anden virksomhed til at købe dit domæne i Norge og lave en kontrakt på at du har rettighederne. Man går selvfølgelig ikke ud fra din kammerat snyder dig om 5 år, men det er juridisk ham som ejer domænet og det er ikke optimalt en i professionel forretning som har potentiale til at vokse sig stor.

Mvh

Kim // WEBNØRDERNE

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:07

Hej Brian,

Det behøver ikke at være så kompliceret med Norge og hvor man skal overlade ejerskabet af sit domæne til andre.

Tag et kig her: http://nordicdc.dk/registrere-no-domaene/ - så ser du hvor nemt det er som dansk virksomhed at lade sig registrere i Norge med henblik på at sikre sit domæne. Og når du først er registreret, så kan du oprette op til 100 stk .NO domæner. De koster typisk 150-250 kr. i årsafgift pr. stk., så det er klart den sikreste måde at sikre sit domæne på.

/Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)