Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre mig om Disney Licens er i orden

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ved at lave en aftale med en producent i Tyrkiet, de siger at de har Disney licens til deres hobby vare, hvordan sikre jeg mig som importør at ikke komme i klemme?

Hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Beder om kopi af licensen og sender den ind via Disney Danmark. OM der så i forhold til varen kan nedlægges forbud fordi det er paralelimport fra uden for EU kan jeg ikke sige, men Disney DK vil svare ærligt på at det licens dækker salg her(mit gæt er det ikke gør)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis producenten af Disney varer ligger uden for EU og har ingen licens, tilladelse til at sælge til EU lande så er det forbudt at importere varen til EU
fra den pågældende producent.

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, jeg har kopi af tilladsen, det har allerede aftale, om at sælge i EU, det gør i England og Holland. Jeg har skrevet til Disney. Com, det siger at der ikke findes Disney kontor i Denmark. Jeg vil får det bekræftet, alt er i orden...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke turde sige om det er et disney i London eller andet som dækker danmark på licens området men ellers finder der skal disney i DK http://disney.dk/  blot ved jeg ikke om de tager sig af licens

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har tilladelse, endda sælger i Holland og England, men hvor kan man tjekke om den er ikke kopi?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

turk:

Det har tilladelse, endda sælger i Holland og England, men hvor kan man tjekke om den er ikke kopi?

kun ved at få svar fra Disney helt enkelt. om det så er DK eller UK eller hvor de styrer licenser - Jeg ville klart to disney DK kunne sige dig præcis hvor

Det er let at lave kopi af disney tøj, og det er så endnu lettere at lave kopi af licens og CE og alt andet. Det er jo helt som med ure.

Det er ikke helt let at lave en kopi af et breitling til markedet i Bangkok men det er hylelet at lave kopi af certifikat og æske. Licenser fra mange lande er først noget værd når man har kontrolleret dem, og da du ikke selv kan, så er der bare Disney til at bekræfte ægtheden. Det kan du betale en advokat eller flere firmaer for at fremskaffe, eller du finder selv ud hvor du skal sende certifikaterne med mere til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

John er inde på noget det rigtige - det er kun Disney der kan bekræfte ægtheden af den aftale.

Men, jeg kan så fortælle dig at det ikke bare er et spørgsmål om din leverandør må lave tingene. Det er endnu mere vigtigt om du må sælge dem i Danmark. 

Så der er 3 punkter du skal have 100% styr på:

- Må din leverandør overhovedet producere tingene?

- Må du importere dem her til landet?

- Må du sælge dem her i landet?

Der er nemlig meget stor forskel på de 3 punkter, og i dit tilfælde er det hele du skal have et OK på.

Det er Disney Nordic du skal have fat i. De har hovedkontor i Sverige, men har også en afdeling i Danmark. Hvis du ringer til dem er det retaiil / licensing du skal have fat i. Du kan også sende en mail til TWDC.Nordic.retail@disney.com

/Jesper

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, er der nogle firmaer du kan anbefale, så kan jeg få dem til at tjekke disse papir.

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådgivning, jeg sender en mail til dem med det samme...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)