Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til adwords markedsføring for en kosmetisk klinik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En af mine bekendte, driver en kosmetisk klinik, hvor personen har ansat et eksternt firma til at varetage opgaverne SEO, Adwords og facebook/instagram markedsføring. Nu siger firmaet at de ikke rigtig laver adwords kampagner, fordi at de hele tiden bliver lukket ned, fordi de bruger ord som Botox osv. i deres annoncer. Jeg ved godt at sådanne ord ikke tolereres af google, men kan det virkelig passe at man ikke kan lave Adwords for en kosmetisk klinik? Hvad er jeres mening, er det bare en dårlig undskyldning? :-) Jeg tænker der er masser af andre keywords de kan spille på?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke bare en dårlig undskyldning og det handler ikke kun om hvilke keywords der bydes på, men også de, som er på domænet hvor trafikken sendes hen.

Har du f.eks. et menupunkt som hedder "Behandling med Botox", så vil det være nok til at afvise dine reklamer hos Google. Det er muligt at reklamen bliver godkendt til at starte med og først lukket senere. Det samme gælder indholdet på undersider, men det tager længere tid førend Google finder violations den vej igennem - resultatet er dog det samme.

Har vedkommende interesse i selv at køre reklamer?

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Anders :-)

Er der nogen mulighed for at man kan bruge adwords på den lange bane, når man driver en kosmetisk forretning med botox osv? Eller gider google bare ikke sådan noget?

Nu kender jeg ikke googles annoncepolitik specifikt på det område, men der må da være områder indenfor kosmetiske behandlinger hvor det er okay at annoncere? Eller er det lige meget at man ikke linker til undersiden botox, da googles crawler kører hele hjemmesiden igennem?

Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg synes at der var noget med at det kunne gå, hvis annoncen linkede til en side, hvor man bekræftede at man var på vej ind på en side, hvor man skulle være min. 18 år gammel?

Dvs. Annonce >> Landingpage hvor man skal bekræfte ens alder >> Botox-siden...

Andreas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mement_mori:
Er der nogen mulighed for at man kan bruge adwords på den lange bane, når man driver en kosmetisk forretning med botox osv? Eller gider google bare ikke sådan noget?

Jeg har ikke konkret erfaring med kosmetik, men kun med medicin, som sandsynligvis møder endnu større udfordringer end kosmetik. Jeg forestiller mig at problemet ikke er kosmetik generelt, men specifikke produkter. Botox er står listet som et receptpligtigt lægemiddel. Husk på at listen IKKE er udtømmende og de sagtens kan finde andre årsager til at sige stop.

Der findes muligheder for at søge dispensation, men kort fortalt, hvis du sælger noget, så er det ikke en mulighed for dig (eller os :( ).

Generelt er vores oplevelse, at hvis du skal i kontakt med Googles Policy Team for at finde ud af om du kan reklamere for dit produkt, så er det bedre at lade være med at kontakte dem. Men vi sælger receptpligtig medicin, så det kan være anderledes for jer.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:
Jeg synes at der var noget med at det kunne gå, hvis annoncen linkede til en side, hvor man bekræftede at man var på vej ind på en side, hvor man skulle være min. 18 år gammel?

Det er et godt bud, men virker ikke med produkter, som er på Googles liste over receptpligtige lægemidler (hvilket Botox er, se ovenstående indlæg). Har prøvet :)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)