Hej Aminoer! Nu er jeg et par gange støt på artikler om diverse iværksættere der for et par år siden havde normale eller intet job, og nu er millionærer.. Kan Johan Bulow noget særligt? eller ville en gennemsnitsdansker også få succes som ham hvis de fandt på eksklusiv lakrids først?? Senest læste jeg en artikel om Uniplan Danmark (laver undergulve på større byggerier) der fra 0-3 år har omsat for 120 millioner kroner :O Når man så nærlæser artiklen, er det tydeligt at succesen skyldes at den største spiller som sad på 70% af markedet pludselig lukkede. IGEN, er det så ikke rent held de får succes, eller er det altid en grund som denne der gør folk succesfulde? Jeg har en heftig diskussion med min siddemakker ;) For lige at opsummere, uanset hvor meget du knokler, er der så ikke en portion held med i en succes? hvad mener i? Der er et par artikler om UniplanDanmark på [Linkbuilding-link fjernet af moderator] |
Prøv at undersøge det lidt nærmere, hvad har de folk du kigger på, har lavet før de fik success?
Alle dem som er rigtig gode til noget, har arbejdet i mange år på at nå dertil hvor de er. Dette arbejde har så ledet hen til der, hvor de har fået success. De har så at sige, skabt deres eget held.
Jeg vil tilskrive held en meget lille del, i det store billede. Faktisk fortæller hver eneste biografi du læser denne historie, det gælder også de såkaldte vidunder børn. Hvis du kigger på hvor meget tid de har brugt på deres "talent", så er billedet et helt andet. Følger man sin passion følges det dog ikke som arbejde, hvilket også er grunden til børn kan bruge timevis på f.eks. at spille klaver, skyde med baskebold i indkørslen, tegne, skabe små virksomhedder etc.
Faktisk vil jeg mene at folk ofte bruger held som en undskylding for, at de selv er hvor de er. Dem der får succes er jo blot heldige, de fik den rigtige idé, etc...
I sidste ende handler det om at arbejde fokuseret og at blive ved, også alle de dage man ikke gider, og samtidig tilsidesætte rigtig mange andre ting. 10% vil jeg tilskrive ideen, resten er arbejde. Men hvis du arbejder med noget du elsker, ja så føles tiden lige pludselig ikke så lang :-D
...og selvfølgelig kan man være heldig med hensyn til markedet, men uanset om man er heldig, hjælper det ikke noget, hvis man ikke aner hvad man laver.