Hej - jeg leder efter et system, som kan administrere genstande, man udlåner til sine kunder eller brugere. F.eks. en projektor. Det er kaos i dag, hvor ingen kan huske, hvem der lige har lånt den ene eller anden projektor ... Jeg kunne super godt tænke mig et system, hvor hver enhed havde et nummer, og så blev registreret som udlånt til Søren - og Søren så fik en mail med en kvittering og et par dage inden aftalt afleveringsdato så fik en venlig reminder - og måske et par remindere igen efter afleveringsdatoen - altså hvis han ikke havde afleveret. Måske endda hvor hans chef var kopieret på (via AD info) osv. Og naturligvie en kvittering, når en enhed er afleveret.
Gerne hvis det fandtes som en SharePoint App eller en løsning, der henter data fra AD.
Måske i virkeligheden også et system, hvor man registrerer alt udleveret hardware, også dét, der er permanent udleveret.
Tillægsspørgsmål - hvad kalder man sådan et system ? Jeg har søgt på asset management, men det er vist mere værdigenstande, man registrerer, og jeg har søgt på loan system, men det bliver hurtigt noget med penge. Og så inventory, men det er mest den permanente del, og ikke udlånsdelen... Hvad kalder man dette ?
Jeg tænkte på at bruge et almindeligt regnskabssystem med lagerstyring. Så kunne du lave en pseudo-faktura på 1kr. til alle de, som lånte, og med "betalingsdato" den dag, de skulle aflevere. Så laver du en kreditnota, når de afleverer. De, som ikke afleverer kan så få en "rykker". Du beholder selvfølgelig alle fakturaerne selv. Jørgen, det har du vist ikke tænkt helt igennem. I varekartoteket har du så opført alle genstandene :-D.
Hm Pseudofaktura er jeg ikke vild med - Man skal/må kun bruge faktura og kreditnota til faktisk betalingskrav og opgivelse af samme Det KUNNE man sikkert have hvis det var tale om leje hvor man betalte den fulde pris for varen og fik en god del tilbage ved aflevering efter aftale - men så skal der moms ind i billedet osv
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Regnskabsprogrammet skulle jo KUN bruges til dette og ikke være en del af firmaets egentlige regnskab. Jeg kalder det kun "pseudofaktura" for at programmet kan registrere, at der er lånt noget ud. Det er bare en høkerløsning, hvor man "misbruger" lagerstyringsdelen. Jeg kan da ikke forestille mig, at der er penge imellem de, det handler om.
Regnskabsprogrammet skulle jo KUN bruges til dette og ikke være en del af firmaets egentlige regnskab.
ikke vild med at bruge regnskabssystemet og dets konteringer til noget der er psseudofakturaer og ikke skal indgå i regnskabet - det var jo pointen netop.
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER