Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS Konkurs uden gæld

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Nu har jeg aldrig stiftet et IVS, men jeg antager at du ved stiftelsen skal levere et af de fire godkendte beviser for selskabskapitalens tilstedeværelse, og i så fald kan det jo aldrig være ulovligt stifte

Det er ikke meget værd at have 1 kr. ligge i kassen hvis det ikke understøttes af bogføringen. En egenerklæring er ikke meget bevendt hvis den ikke understøttes. Specielt bogføringen er den store udfordring for mange IVS'ere. Du kan finde op til flere regnskaberpå cvr. hvor der slet ikke er registringer i balancen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Hvis selskabskapitalen er bekræftet ved egenerklæring så er den jo lovgivningsmæssigt tilstede ved stiftelsen da denne underskrift er en af måderne man lovformeligt kan dokumentere at kapitalen er tilstede.

nej hvis den ikke meget klart fremgår af bogføring (ofte mangel) og så heller ikke kan vises via bank - så er det som nævnt at kurator (ud fra konkrete eksempler) kan kræve sit honorar af personerne 

Jeg er enig i at 1 kr ikke er slemt at skulle indbetale - men som nævnt krævede kurator SIN betaling af ejerne personligt - da kapitalen ikke kunne bevises eksisterende, hverken i bogføring eller bank - og her kunne du se at Kurator faktisk ikke bare holdt sig til bogføring men til at intet var indgået i bank (formentlig ingen erhvervskonto - og kurator mente derfor selskabet aldrig var lovligt oprettet = personlig hæftelse for kurator omk
i mit link var der kopi af brevet fra kurator til en sådan IVS ejer - og jeg kender til et andet lignende fald faktisk. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Det er ikke meget værd at have 1 kr. ligge i kassen hvis det ikke understøttes af bogføringen. En egenerklæring er ikke meget bevendt hvis den ikke understøttes. Specielt bogføringen er den store udfordring for mange IVS'ere. Du kan finde op til flere regnskaberpå cvr. hvor der slet ikke er registringer i balancen. 

Nu har jeg stiftet et IVS (med alle John Hannovers omkostninger, det er ikke et "oprydningsfirma") og stiftelseskapitalen lå i kassen (ligger der stadig), da der var tvist med bank. Nu er det faldet på plads og når vi får kontonummer, så indsættes kassebeholdning i banken.

Nu er det ikke 1 krone, der er stiftelseskapital. Men væsentligt mere. Men du har ret: Der er for mange IVS selskaber, der i november og december, der gået i tvangsopløsning/konkurs.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg er enig i at 1 kr ikke er slemt at skulle indbetale - men som nævnt krævede kurator SIN betaling af ejerne personligt - da kapitalen ikke kunne bevises eksisterende, hverken i bogføring eller bank - og her kunne du se at Kurator faktisk ikke bare holdt sig til bogføring men til at intet var indgået i bank (formentlig ingen erhvervskonto - og kurator mente derfor selskabet aldrig var lovligt oprettet = personlig hæftelse for kurator omk
i mit link var der kopi af brevet fra kurator til en sådan IVS ejer - og jeg kender til et andet lignende fald faktisk. 

Ved du om kurator i givne tilfælde ligeledes krævede personlig hæftelse for alle kreditorer, som havde anmeldt krav imod IVS'et ?

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
.....og kurator mente derfor selskabet aldrig var lovligt oprettet = personlig hæftelse for kurator omk
i mit link var der kopi af brevet fra kurator til en sådan IVS ejer

At kurator mener at kurator har ret til penge (og personlig hæftelse) er bestemt ikke det samme som at kurator reelt har ret til dette. Advokater har i min erfaring en ret kraftig tro på at trusler om "bål og brand" virker og at det er mere end sædvanligt at der ikke er lovmæssigt grundlag. Jeg tror det vil være svært at få en stifter dømt for at der ikke har været en krone tilstede ved stiftelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Jeg tror det vil være svært at få en stifter dømt for at der ikke har været en krone tilstede ved stiftelsen.

Det er nu set med op til flere selskaber - også her på amino - at der er sket tvangsopløsning via Erhvervsstyrelsen pga at kapitalen ikke var tilstede ved stiftelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Ved du om kurator i givne tilfælde ligeledes krævede personlig hæftelse for alle kreditorer, som havde anmeldt krav imod IVS'et ?

I det ene fald var der vist en enkelt kreditor som de selv valgte at tage personligt først  men i det andet var der ikke kreditorer - der var det blot selskabskapitalen der i det ene fald var 20.000 kurator ville have ind og i det andet fald krævede han personlig dækning af kurator udgifter - og der var så også det lidt mindre morsomme, at de havde hævet løn til sig selv uden skatteindberetning - og her krævede kurator denne løn indbetalt - men faktisk uden at så at gøre videre ved det (skrev faktisk til dem at hvis ikke pengene var indbetalt dagen efter på konto xx ville han omgående orientere skat
Jeg syntes det var lidt sjovt at bruge det som trussel men sådan var det - og ja pengene blev indbetalt omg og gik til omkostninger ved behandlingen så vidt jeg ved

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)