Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne ekspert!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed som har tabt en navne sag. Alle deres betingelser har jeg opfyldt.
Efterfølgende modtager jeg en mail hvor de nu vil have mit domæne.

Domænet indeholder en del af mit firma navn.

Kan dette lade sig gøre?

Eksempel: Mit firmanavn: Murerfirmaet skovby nielsen - Domæne: murreskovby.dk

Eksempel: Anklgers firmanavn: murer skovby 


Håber der sidder en derude som kan hjælpe mig!!

På forhånd tak!








Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin

Nu kender jeg jo ikke sagen og særlig meget om din side af historien.

Men der er nogen regler. Har du et firmanavn (der bruges) med tilhørende domæne er det som udgangspunkt dit. Men er der en anden som har et firma, hvor de har været registreret længere end dig, så kan du have et problem med at registrere dig, med et navn der ligner. Den der kommer først, har mest ret.

Det lyder måske uretfærdigt, men forestil dig firmaet BILKA. Tænk hvis folk lige skulle tjene en skilling på at lyde som BILKA. Så der kan derfor være problemer med at ligge for tæt. Et par navne der ikke kan bruges:

BULKA.dk, BILKA-radio.dk, BILKA-tv.dk o.s.v.

En anden ting der gør det lidt besværligt er når branchen er den samme og navnet er Skovby. Det er for tæt.

Var det en cykelbutik, kan du godt have mange navne, da det er en ting du sælger.

Cykelcentret, cykelbutikken, cykelfavoritten, cykler eller noget andet med cykler. Her er der ikke de samme regler.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)
Problemet er firmaet er ældre end hans men da jeg overtog det - lavet jeg nyt cvr-nummer :) 
Det har vist sig at være en dårlig ide. 




Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Men medmindre du har skrevet forkert i dit indlæg så giver murreskovby.dk jo heller ikke mening, da der kun er et R i murer, så måske du med fordel kunne skifte domænenavn ☺️?? 

 www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er naturligvis med et R ( det hele er stillet op som et eksempel ) for at give et billede af min situation 👍

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)