Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfastsættelse som mellemhandler?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Har store ambitioner om at åbne en medlemsbaseret webshop med varer til kostpris (som i alle kender fra bl.a. emma.dk, Winyfamly osv.). Ville derfor hører jer ad angående prisen på disse varer. Bestemmer man som mellemhandler selv prisen på andres varer, eller foregår dette i dialog med leverandøren. Håber nogle kompetente mennesker kan hjælpe mig :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Varer til kostpris giver vel svaret? Kostpris = din virksomheds omkostninger ved at have varen hjemtaget på lager. Jeg har godt selv tænkt over hvor meget elastik der er i begrebet, når jeg ser vinfirmaets reklame med vin til kostpris. 
Udgangspunkt, hvis man er medlemsbaseret må være varens pris inkl. alle hjemtagelsesomkostninger vil jeg sige, ellers ville jeg som medlem synes elastikken var for lang. 

Så må det være meningen at medlemsgebyret dækker ens øvrige omk. (evt sender man måske direkte som dropshipping) samt fortjenesten.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

simon3310:
Bestemmer man som mellemhandler selv prisen på andres varer,

Ja.

Men hvis du bruger ordet "kostpris" i din markedsføring, har du et problem med at trække overskud ud, for det er jo misvisende information i markedsføringen, og det er ulovligt. Ja, det er også ulovligt, hvis andre gør det. Nej, at andre gør noget ulovligt, giver ikke dig ret til at gøre det samme.

Sørg for at være ærlig i din information til kunderne. 
Hvis sagen er, at du kan skaffe varer billigere end normal indkøbspris og derfor kan sælge dem med fortjeneste til den pris, som dine konkurrenter giver i indkøbspris, så kan du bruge begreber som engros-pris, normal inkøbspris, medlemspris, særpris, lav pris eller dumpingpris. Men kostpris kan utvetydigt opfattes som John beskriver det ovenfor.

Hans

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Men hvis du bruger ordet "kostpris" i din markedsføring, har du et problem med at trække overskud ud, for det er jo misvisende information i markedsføringen, og det er ulovligt.
Winefamly tjener vel penge på abonnementet som giver adgang til at købe til kostpris. Den er vel fin nok?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:
Winefamly tjener vel penge på abonnementet som giver adgang til at købe til kostpris. Den er vel fin nok?

Ja, når blot det er gennemsigtigt.
Men man kan ikke bare sætte "kostpris" efter forgodtbefindende.

VH Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)