Jeg har sagt mit job op efter 6 måneders ansættelse, og står med et lille problem ift. firmatelefon:
Jeg havde et råderum på 3000kr til en ny tlf. og lagde selv yderligere 2200kr så jeg kunne få en bedre model. Nu står jeg til at skulle forlade virksomheden, men hvad med denne telefon?
Er jeg forpligtet til at købe min virksomheds andel ud, eller skal de købe mig ud? De er ikke interesseret i at købe mig ud, da det vil betyde den næste der skal eje telefonen også vil skulle ligge en egenbetaling. Jeg er omvendt ikke interesseret i telefonen da jeg får en ny på mit nye arbejde, og jeg vil skulle betale en for høj værdi for telefonen ift. hvad jeg kan sælge den for til en privat.
Hænger jeg på den, eller er det min nuværende arbejdsgivers pligt at købe min andel ud igen?
Håber I har et svar, og evt. noget jeg kan referere til overfor min nuværende arbejdsgiver.
det kan jeg ikke lige se der er lovgivet om - Først og fremmest kan jeg ikke se firmaet skal hænge på noget i forbindelse med at du valgte at bruge 2000 kr privat på en dyrere telefon og dermed kan jeg ikke se andet, end at du må få en aftale om, at enten betaler du de 3000 til firmaet og beholder telefonen til en værdi af åbenbart 5000 kr - eller du må aflevere telefonen som vel tilhører dem
jeg kan ikke se hvilken lovgivning der skulle regulere det, hvis ikke det er vedtaget i en aftale på forhånd. Firmaet kan umuligt give dig en ekstra gave skattefrit ved at købe deres telefon tilbage
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER