Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter eller enkeltmandsvirksomhed eller hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle, jeg har brug for jeres hjælp!

Jeg er certificeret Personligtræner og Kostvejleder og vil gerne have egen virksomhed på fuldtid på længere sigt ( til  omk. sept 2018)

Lige nu er jeg ansat i et fitnesscenter i 2-3/ugen, hvilket passer mig fint nok, fordi jeg vil skabe et navn først, inden jeg bliver selvstændigt.

Udover det, har jeg mit fuldtidsjob et andet sted (som ikke har noget med træning at gøre)

Spørgsmålet er bare, jeg ved ikke hvilken af de her tre virksomhedspyter jeg skal vælge lige nu. 

                Iværksætter

                Enkeltmandsvirksomhed

                Hobbyvirksomhed 

På forhånd tak!

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, der skulle stå at jeg arbejder KUN 2-3 timer/uge

Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok vælge enkeltmandsvirksomheden, som mit eget valg også faldt på, i forhold til at der bl.a. er nogle gode fradragsmuligheder. ☺️ Held og lykke med det 👍🏻

 www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

personligtræner:
Formålet er ikke at skabe overskud og indkomst, men mere at trække udgifter fra, f.eks. til reklame og diverse ting 

Formålet med en virksomhed bør altid være skabe overskud og indkomst. Strategien er nødvendigvis ikke betinget af, at gøre det fra regnskabsår 1, men...

Hvis du blot opretter et CVR nummer som et værktøj til at optimere din privatøkonomi eller forlænge din hobby, så kommer du hurtigt i klemme med SKAT.

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have et selvstændig virksomhed her om ikke længe, omk. sep. 2018, så jeg skal jo starte fra et sted. Det med: "skabe overskud/indkomst ikke er nødvendigt" et er ikke nødvendigt de første 4 måneder, fordi der er andet som jeg er nødt til at skabe først og for at skabe et "mærke" for virksomhed kommer jeg til at have udgifter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

personligtræner:
Formålet er ikke at skabe overskud og indkomst, men mere at trække udgifter fra, f.eks. til reklame og diverse ting
så giver det sig selv. Du kan trække udgifter fra som du klart kan sandsynliggøre overfor skat har været med til at skaffe dig indtægter - ned til 0 men underskud kan du ikke have med det formål, og regn med, at skat vil være meget opmærksomme hvis  ikke formål er at skabe overskud og hvis visse af de "ting" også kan bruges personligt

Du kan godt have underskud  i starten - blot formålet klart er at skabe overskud og erhvervsmæssig drift

Læs om de forskellige former (hobbyvirksomhed er ikke en form men blot netop til hobby og uden mulighed for fradrag af underskud

Uanset hvad så gør ikke noget, hvor du pludseligt efter år eller mere får et slag med en skattekølle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! undersøger det nærmere! 

Tilmeldt 7. Jan 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have et selvstændig virksomhed her om ikke længe, omk. sep. 2018, så jeg skal jo starte fra et sted.

Det jeg mener med: "skabe overskud/indkomst ikke er nødvendigt" det er ikke nødvendigt de første 4 måneder, her og nu, fordi der er andet, som jeg er nødt til at skabe først og for at skabe dette,  "mærke" for virksomheden, kommer jeg til at have udgifter. Dem vil jeg gerne kunne dække fra starten af. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)