En kollega, tysker, nystartet som taxivognmand, kontakter Telenor for at oprette en dataabonnement. Han ringer ind på erhvervs nummeret, og opretter dette i cvr nr. Efterfølgende spørger servicemedarbejderen om der er mere han kan hjælpe med, hvorefter min kammerat svarer at han gerne vil have en Iphone X sammen med abonnement, og afdragsordning over 24 mdr. I dette tilfælde er det et privat abonnement der hedder Telenor Fri +10GB til kr. 149.- pr. md, samt en afdragsordning på en Iphone X 256 GB over 24 mdr til kr. 380.- pr. md, altså kr. 529.- incl.moms. Da han kun har været i Danmark siden 2009, er han ikke helt hjemmevant i det danske sprog, og medarbejderen guider ham igennem bestillingsprocessen på hjemmesiden. Kollegaen venter nu på at der skal dumpe en Iphone X ind af døren, sammen med et sim-kort. Sim-kortet kommer, men ingen telefon. Dog en regning på en erhvervsabonnement med 50gb data, samt fri roaming incl. USA. Telenors dyreste erhvervsabonnement. Kollegaen kontakter først kundeservice på 72100100, derefter butikken, og til sidste en mail til erhvervs kundeservice, for at få det produkt som han i første omgang ville bestille. Selvom det tydeligvis er en fejloprettelse vil Telenor trods gentagne henvendelser ikke ændre det til det produkt som kollegaen i første omgang ønskede. Kan det virklig passe at en som åbenlyst ikke er stærk i det danske sprog skal accepterer at blive snydt på denne måde. Når man opretter dette online, skal firmaet så ikke sikre at kunden får det som kunden ønsker, og laves der fejl, så må der da være lovgivning der sikre at denne fejl ændres, og ikke kommer til at koste en nystartet selvstændig kr. 13.800.- Ydermere burde det forkomme ligetil at få bekræftet hvordan bestillingen er foregået, da samtaler til Telenor bliver optaget. Så mit spørgsmål er: Hvis Telenor ikke vil ændre dette, og kunden nægter at betale for noget som ikke er bestilt, og man ender op i fogedretten, hvordan skal Telenor dokumenterer at de vitterligt har et krav mod min kollega ? |
Telenor oprettede forkert abonnement som erhverv, selvom der blev bedt om privat. Nu vil de ikke ændre.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)