Hej, Jeg er blevet tilbudt at lave noget freelance arbejde for et firma ved siden af mit normale arbejde, men det kræver jeg fakturere dem med CVR nummer. Dette kan jeg så gøre ved enten at oprette et firma (formegentlig IVS), men jeg har også en ven der har et firma (ApS med kun ham selv ansat) som jeg godt må fakturere, så længe det ikke giver ham mere arbejde. Spørgsmålet er så om jeg bliver opfattet som ansat hvis jeg skal have udbetalt løn i min vens firma, og hvis jeg gør, om det så giver ham mere arbejde i hans firma når han har mig som ansat? Håber du kan give nogle inputs? |
Først og fremmest er det ikke lovligt at sende faktura HVIS arbejdet rent faktisk er lønmodtager eller honorar arbejde og - at fakturere fra eget selskab kan give skat langt over 100% http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html
Hvis der faktureres fra vens ApS så skal det jo have den aktivitet og du skal være lønmodtager for at få penge ud og ja - det giver da arbejde
For at være ærligt - ER det fuldt selvstændigt så OK til at fakturere men i det masser af fald hvor det alene er for at undgå arbejde og pligter - så find en mere ærlig partner
vh John H