Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aftales gyldighed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg var til et møde med en sælger i november hvor vi talte om et muligt samarbejde hvor jeg skulle købe deres konsulentydelse. Jeg har ikke skrevet under på en aftale eller bekræftet noget på mail, men jeg kan nu se at på den mail han sendte mig umiddelbart efter mødet er vedhæftet en ordrebekræftelse. Kan de påstå at vi har indgået en mudtlig aftale? Det var ikke min opfattelse efter mødet.

/Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

det KAN de jo godt - men hvis ikke de har en båndoptagelse - så er det jo deres ord mod dit og så vil den som udgangspunkt ikke holde for dem. Man kan sige du med fordel skulle have reageret på den mail du fik efter mødet i november med ordrebekræftelsen - 

Det kan sagtens ske de fastholder og også bruger den lange tid fra nov osv - og så KAN det ende i en sag desværre - Det kræver dog de føler sig sikre på at de kan bevise I indgik en sådan aftale og - at de vil bruge penge og tid på at føre en sådan sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du i november har modtaget en mail med en ordre bekræftelse, hvorfor har du så ikke gjort indsigelse mod den?  Tror du har en rimelig dårlig sag da du har udvist passivitet.  Vil anbefale at du søger råd hos en advokat.  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var til et møde for at høre et salgsoplæg, og fik egentlig ikke læst mailen efterfølgende. Jeg bliver ugentligt kontaktet af sælgere, og synes det virker lidt for smart bare at sende en ordrebekræftelse og så hævde at det er en bindende aftale hvis man ikke svarer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle aftaler er gældende, men problemet med mundtlige aftaler er, at de er nærmest umulige at dokumentere!

Såfremt det er din opfattelse, at I IKKE har lavet nogen aftale, så gør du allerede nu indsigelse overfor ordrebekræftigelsen. Det samme gør du, når der kommer en faktura.

Dermed skal modparten tage sagen videre til domstolene, og her er det modparten, som skal løfte bevisbyrden for, at der er indgået en aftale. Dette kan kun ske via f.eks optagelser af jeres samtale, hvor du i samtalen tiltræder aftalen, som skal være listet op. 

Findes sådan en optagelse ikke, vil modparten tabe sagen ved retten. Og så er det ude af verden :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Det kommer an på 1) hvad I har aftalt og

2) hvem der kan sandsynliggøre eller bevise

hvad der er aftalt.

Som udgangspunkt har du IKKE indgået nogen

aftale - og den foreligger ikke på papir - MEN

du skulle selvfølgelig have svaret på mailen, så

det gør du forhåbentlig næste gang...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

MEN

du skulle selvfølgelig have svaret på mailen, så

det gør du forhåbentlig næste gang...

Hvad konsekvens kan det få at man har forholdt sig passiv overfor den fremsendte ordrebekræftelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det sande svar lyder intetsigende:

Det kommer an på de konkrete omstændigheder...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ravn:

Advokat Jacob Berner Rue:

MEN

du skulle selvfølgelig have svaret på mailen, så

det gør du forhåbentlig næste gang...

Hvad konsekvens kan det få at man har forholdt sig passiv overfor den fremsendte ordrebekræftelse?

Ingen konsekvenser. I såfald kunne et firma bare ringe til andre virksomheder, have en kort samtale, og bagefter sende en ordrebekræftigelse og håbe på, at der ikke laves indsigelser.

Når man ikke har indgået en aftale, er man heller ikke forpligtet til at gøre indsigelser imod ordrebekræftigelser mm. At det så er et smart træk, at gøre dette, er en anden sag, men ordrebekræftigelsen er ikke gældende, hvis der ikke foreligger en aftale...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)