Hej, Vi har for nyligt lanceret nyt design af www.noellafashion.dk - en tøjwebshop med salg af kvindetøj. Bemærk at vi har vores eget brand, som er repræsenteret i en del retailbutikker landet over, hvorfor vi fortsat skal have fokus på noget branding, selvom vi gerne vil have eksterne brands ind og læne os lidt op af større internationale shops. Jeg vil derfor gerne have ris el. ros til vores nye design - specielt i forhold til brugervenlighed, konverteringsoptimering- og muligheder m.m Tak! |
Hej Fashionguy123,
Først og fremmest flot design, I har fået lavet der!
For lige at forklare lidt om hvem jeg er, så er jeg en freelance webudvikler og -designer, og beskæftiger mig til dagligt netop med virksomheder som din; webshops, der skal have konverteret flere besøgende til kunder. Jeg har kigget din side igennem, og lister her nogle af de første ting, der faldt mig ind.
1) Tydelighed ved "Læg i shoppingbagen"
Når man tilføjer et produkt på din webshop til kurven, sker der intet, udover at side refresher. Her ville jeg i stedet lige vise en popup, hvor der står at produktet netop er lagt i kurven, og herefter giver kunden valget mellem at shoppe videre, eller gå til bestilling. Key er her, at gøre dem opmærksom på, at der ikke skete nogen fejl, og at deres produkt nu er lagt i kurven.
2) Brug dine CTA-knapper som pejlemærker
En relativt simpel og nem måde at øge din konvertering på, ville også være ved at bruge dine CTA-knapper som pejlemærker, og få dem til at stå ud fra din side af. Et eksempel er når man holder musen over kurven i din navigationsbar. Her vises "Vis alle" og "Gå til bestilling" med samme farver som resten af siden. Få den knap, du helst vil have dem til at trykke på, til at stå ud fra siden.
3) Ordvalg: Personalisering og konventioner
Der er en del ord på din side, jeg bed mærke i, hvor jeg ville følge "konventionerne". Det giver ikke super meget mening grammatisk at skrive: "Læg i shoppingbagen", selvom jeg ved at Nelly gør det. Jeg ville anbefale dig at bruge "Tilføj til kurv" eller "Læg i indkøbskurv". Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken her.
Udover dette kan du relativt nemt give en mere personlig oplevelse rundt på din shop ved at skifte "Alternativer" på produktsiden ud med "Lignende produkter, du vil elske", skifte "Mest populære" ud med "Bedst sælgende produkter" osv., hvis det giver mening.
Det var lige nogle få ting, der faldt mig ind. Super flot design, og dejligt brugervenligt ellers!
Har du haft en konsulent til at køre nogle splittests på designet, eller er det noget, du har tænkt på?